Obsoletes w KDE

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Wto, 22 Lip 2003, 12:37:55 CEST

Wracam do zapomnianej rozmowy, bo właśnie grzebałem w kdeadmin.spec
i znowu zobaczyłem "Obsoletes: kdeadmin-kwuftpd" w pakietach służących
do zupełnie czego innego.

On Tue, Jul 15, 2003 at 01:42:22PM +0200, Adam Gorzkiewicz wrote:

> Swego czasu rozmawiałem z kloczkiem nt. temat (na tej liście). Stanęło na
> tym, że tak właśnie należy robić.

Może zabrakło przewidzenia konsekwencji. Raporty z uaktualnień w Ra
dowodzą, że te wpisy Obsoletes są błędne.

> No nie wiem - teoretycznie - z nowszymi wersjami libsów możliwe jest
> używanie starszych (nie rozwijanych już) aplikacji.

Jeśli była używalna i da się zbudować - można spaczkować pliki do
oddzielnego tara i budować oddzielnie (lub razem z byłym pakietem
macierzystym, jeśli tak wygodniej) - tak jest w przypadku bibliotek
usuniętych z XFree86 czy (drugi przypadek) gaspa w binutils.

> A może, jeżeli jakaś
> aplikacja po prostu wylatuje z paczki, nie jest zastępowana czym innym
> ani też nie ma konfliktów plików - to obsoletes nie powinno być wcale?

Jeśli nie przestaje działać - w ramach tej samej wersji dystrybucji
(updates - tak jak w tym przypadku) Obsoletes może nie być (pakiet jest
cały czas dostępny w głównym drzewie). A, ale pod warunkiem, że pakiet
ma spełnione zależności - bo jeśli wymagał konkretnej, starej wersji
kdelibs czy kdebase, to uniemożliwia upgrade i musiałby być
przebudowany.

Przy następnej samodzielnej wersji dystrybucji - Obsoletes gdzieś wyżej,
albo dodać ten pakiet budowany ze starych źródeł.