screen, backspace i nie tylko

Marcin 'Qrczak' Kowalczyk qrczak w knm.org.pl
Śro, 23 Lip 2003, 14:23:52 CEST

Dnia śro 23. lipca 2003 13:23, Jacek Konieczny napisał:

> - poprawić screena, żeby zwracał kody jak w naszej i dołączonej do jego
>   źródeł bazie terminfo
> - poprawić bazę terminfo, aby działała z obecnym screenem

Proponuję któreś z tych. Trzeba tylko się rozeznać, która wersja jest
słuszniejsza. Co screen *powinien* generować? Czy częstsze screeny z 127
czy ich opisy terminfo z 8? Może np. to się zmieniło jakiś czas temu w
źródłach screena - jeśli tak, to nowsze jest pewnie ostateczne. Zwykle
terminfo powinno być dostosowane do programu, co się dobrze składa, bo 127
odróżnia się od Ctrl-h.

Aha, upewnij się, że terminal, pod którym uruchamiasz screena, ma poprawną
bazę terminfo. screen sam korzysta z terminfo.

> - dodać do ncurses.spec automatyczne generowanie bazy dla aktualnego
>   screena - wymagało by "BuildRequires: screen", ale rozwiązywałoby
>   (częściowo) problem przyszłych zmian.

Baza terminfo może być używana na innym komputerze niż screen, więc nie ma co
uzależniać budowania jednego od zainstalowanego drugiego. One powinny się
zgadzać ze sobą tak po prostu.

> Otrzymałem "pełnosprawnego" screena, w którym nie tylko BS działał
> poprawnie, ale i cały ekran mojego programu wyglądał duuużo lepiej.

Więc można by sprawdzić, czym jeszcze opis w terminfo się różni.

--
   __("<         Marcin Kowalczyk
   \__/       qrczak w knm.org.pl