obsługa limitów w rc-scripts (było Re: AC [1st try])

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Nie, 1 Cze 2003, 18:08:39 CEST

On Sun, Jun 01, 2003 at 10:49:18AM +0200, Mariusz Mazur wrote:

> I tak zanim to pld2.0 wydamy to powinny powychodzić nowe wersje większośći
> programów. Nie ma się co spieszyć. Afaik są do zrobienia jakieś poprawki w
> rc-scriptsach (support dla upsów, mój patch na bycie chroot-safe),

Wsparcie dla ustawiania limitów dla demonów (teraz jest hard limit na
core =0 z niezbyt ładnym hackiem umożliwiającym wyłączenie oraz limit na
procesy =unlimited). Do tego może katalog, który ma być $PWD przy
uruchamianiu demona.

IIRC nie da się ustawić jednocześnie limitów hard i soft w jednym
poleceniu - dlatego potrzebne są dwie zmienne - proponuję (do ustawiania
w sysconfig, w razie potrzeby w samym skrypcie init) domyślne wartości
(ustawiane w functions i /etc/sysconfig/system):

SERVICE_LIMITS_HARD="-H -c0 -p unlimited"
SERVICE_LIMITS_SOFT="-S -p unlimited"

ew. jeszcze (hm, myślałem że daemon() robi cd /, ale nie znalazłem tego):
SERVICE_RUN_PWD="/"

Hm, tylko nie wiem co zrobić z tym, że limit procesów jest różnie
definiowany w różnych powłokach :/
Może definiować zmienną ${sh_limit_procs} równą "-p" dla ksh i "-u" dla
reszty?

Puściłbym Cc na rc-scripts, ale nie jestem zapisany.

> postfix
> już działa jak trzeba?

AFAIK tak, orzech poprawił zanim mi się zechciało zajrzeć :)

> Wszystko jest na sasl2 przeportowane?

Nie wiem, IIRC z solid-pop3em jest problem.