metodologia wypuszczania Ac

Sob, 7 Cze 2003, 21:47:31 CEST

> To wiem. Chodziło mi o to, czy coś innego niż doinstalowanie BR
> występuje w 10%, 1% czy 0.1% pakietów. Po prostu puszczając zlecenia na

Miedzy 1% a 10%, ZTCP.
Chyba, ze liczysz BR pakiet, ktory czeka w kolejce do zbudowania...
(kolejnosc wyslania zlecen != kolejnosc budowania)

> Pozatym builder ma teraz opcję, że instaluje zbudowane pakiety. Tylko,
> że to działa w 1/2 przypadków ze względu na zależności.

Nie jestem pewien, czy powinien. A jak to co sie wlasnie zbudowalo jest na
tyle skopane, ze rozpieprzy system ?
Wg koncepcji kloczka "zaakceptowaniem" pakietu dla instalacji na builderach
mialo byc jago przejscie test -> ready.

> Pytam dlatego, że doinstalowywanie i wywalanie BR może być rozwiązane
> automatycznie (właśnie produkuje skrypty do tego). Jeśli zrobić tak jak
> mówiłem (nie wywalać po budowaniu wszystkiego, ale tylko co co jest
> zbędne dla następnego), to wydaje mi się, że można to zastosować na
> builderach produkcyjnych.

Tu tez mam watpliwosci.
Nie do konca wierze, ze po

rpm -e pakiet;rpm -i pakiet

dostane *dokaldnie* taki sam stan systemu, jak przed wykonaniem tego.
I nie chodzi mi tu a %files, a o pliki konfiguracyjne, skrypty %pre/%post
i trigery. To czesto jest skopane.

> No i jeśli budowanie będzie tylko kwestią puszczania zleceń (bez ssh
> builder poldek -i ...), to powinno to pujść *znacznie* szybciej.

A roznice w szybkosci budowania pomiedzy architekturami ?
A gdy zlecenie nie dojdzie na jakis builder na czas z powodu problemow z
poczta ?
A gdy proces budowania jakiegos pakietu sie zapetli (zdarza sie!) na ktorejs
architekturze ?
A gdy proces budowania wymaga niepodzielnych (per chroot) zasobow maszyny,
jak np. pamiec wspolna, czy konkretny port TCP (problem przy wielu
builderach w chroot)?
Nie wszystkie problemy pamietam...

> Po co mrozić, można przecież otagować, albo na branchu robić. Pozatym
> takich pakietów nie powinno być dużo.

Ale moga to byc te krytyczne, wstrzymujace cala reszte.

> IMHO CDG może zatwierdzić tylko ogólne założenia.

Wlasnie.
A kto te zalozenia powinien wyartykulowac? Cezar? ;_)
Nie widzialem jeszcze kandydatur na RM. A umiejetnosci tych osob sa
baaaardzo wazne.

  phone (48)(58) 347 14 61