Wyłączanie komputera bezpośrednio z GNOME

Grzegorz Goławski grzegol w pld-linux.org
Wto, 18 Lis 2003, 15:09:51 CET

Czy przy logowaniu się przez GDM powinien być tworzony plik
/var/lock/console/$USER ?
Pytam się, bo u mnie ten plik nie jest tworzony i nie można wyłączyć
komputera bezpośrednio z GNOME (można się tylko wylogować).
Przeszukałem źródła gnome-session i znalazłem fragment odpowiedzialny za
to. Wynika z niego, że gnome pozwala na wyłączenie lub restart komputera
tylko wtedy gdy:
uid == 0 || istnieje plik /var/run/console/$USER || istnieje plik
/var/lock/console/$USER && jest dostęp do /sbin/halt

IMHO te dwa warunki (o istnieniu plików) można wywalić.
Co wy na to?

--
Grzegorz Goławski <grzegol w pld-linux.org>
PLD Linux