courier-imap.spec

Tomasz Grobelny grotk w poczta.onet.pl
Czw, 5 Sie 2004, 01:40:43 CEST

On Thursday 05 of August 2004 00:45, Marcin Król wrote:

> A czemu nie uzyc saslauthd? IMO to chore zeby autoryzowac MTA w
I konfigurować go, jeśli dobrze rozumiem, w /etc/sysconfig/saslauthd?
# saslauthd
(...)
authentication mechanisms: getpwent pam rimap shadow ldap
#
A jak pobrać dane z MySQLa?

> authdemonie od IMAP skoro mozna zrobic to w obrebie samego SASLa.

Czemu od razu traktujesz go jak składnik IMAPa? No dobra, był stworzony na
potrzeby courier-imapa ale czy to oznacza że do tego zastosowania należy się
ograniczyć? Pomyśl o authdaemonie jako o systemowym demonie autoryzującym
pocztę.

> Uprawnienia do /var/lib/authdaemon mozna zmienic. Co do dodawania
To juz jakiś postęp bo to bywa najbardziej denerwujące przy aktualizacji.

> postfixa do grupy daemon jezeli courier-imap jest w systemie to wolalbym
> nie. Powod jak wyzej: lepiej uzyc saslauthd. Zreszta to by sie nie
Jak się dowiem jak zrobić to co chcę to możemy wrócić do tego wątku.

> tyczylo samego postfixa. Inne MTA beda miec ten sam problem jezeli w
> konfigu SASLa ustawisz autoryzacje na imapowy authdaemon.

1. Jak ktoś będzie chciał odpowiednich zmian w innych MTA to je zrobi.
2. Skoro SASL ma możliwośc autoryzowania przez authdaemona to nie jest to
rozwiązanie bardzo nietypowe zatem należy je w dystrybucji wspierać (tym
bardziej że nie jest to jakiś wysiłek ponad miarę).
3. Ponawiam pytanie: co szkodzi 711 na /var/lib/authdaemon/?

Tomek