poldek -i oraz poldek,install

Dariusz Laskowski darlas w post.pl
Wto, 18 Sty 2005, 01:32:18 CET

On Tue, 18 January 2005 00:36:47 +0100, Marek QwErTy256 Knappe wrote:

> zawsze mnie zastanawialo dlaczego czasem poldek -i jakas_paczka daje
> inne rezultaty niz poldek\n install jakas_paczka ... no ale zadnych
> dowodow nie mialem ani nic, teraz mam loga i chyba tak nie powinno
> byc:

[...]

> jak widac pakiety sie nie zainstlowaly przy poldek -i... takie same
> problemy sa przy updatowaniu pakietow itp (czasem jak daje poldek -i
> pakiet, a mam go w starszej wersji, to zamiast updatowac to proboje
> nakladac na siebie i pliki sa w konflikcie, oczywiscie problemu nie ma
> jak normalnie z poldeksh sobie odpale install ten_pakiet)

Ja to zrozumiałem tak, że opcja '-i' w trybie wsadowym to odpowiednik
'install -IN' w trybie interaktywnym (a nie samego 'install').
Odpowiednikiem "interaktywnego" 'install' jest IMHO po prostu
'poldek -u' (w trybie wsadowym). Nie wiem czy wyszło mi po polsku... ;-)

     | interaktywny | wsadowy
   1 | install      | poldek -u
   2 | install -IN  | poldek -i

Dwójka _tylko_ instaluje, a jedynka to taki full wypas - jeszcze więcej niż
uaktualnienie ('install -F')... Muszę kończyć, bo zaraz mi się poplącze...

--
Dariusz Laskowski                          Usually all goes well by default,
darlas at post.pl                          and there are no problems if Linux