rfc: gcc i wiele instancji...

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Czw, 20 Sty 2005, 10:07:19 CET

On Wed, Jan 19, 2005 at 09:02:16PM +0100, robert j. wozny wrote:
> witam,
>
> potrzeba: posiadanie kilku wersji gcc na tej samej architekturze.
>
> z tego co widzę - w katalogu /usr/bin są (dla gcc) trzy pliki:
>
> # rpm -ql gcc-3.3.5 | grep bin/ | grep gcc
> /usr/bin/athlon-pld-linux-gcc
> /usr/bin/athlon-pld-linux-gcc-3.3.5
> /usr/bin/gcc
>
> (cc jest linkiem do gcc)
>
> wszystkie pliki mają jednakową wielkość. Z tego wszystkiego można by
> dystrybuować tylko $arch-pld-linux-gcc-<wersja>. Reszta była by linkami
> do $arch-pld-linux-gcc-<wersja>

Ja już kiedyś coś takiego proponowałem. Z myślą o wersjach na różne (ale
kompatybilne) architektury.

Właściwy kompilator byłby w:
gcc-${arch}.*.rpm

Inne wersje mogłyby być w:
gcc_${version}-${arch}.*.rpm

A w pakiecie "gcc" byłyby tylko linki z "krótkimi nazwami".

Skrypt jest nieelegancki, bo tworzone pliki/linki nie byłyby
zarejestrowane w bazie RPM. Do kompilacji innym kompilatorem używało by
się "długich" nazw.

Główny problem takiego rozwiązania to rozmnożenie się pakietów, w tym
powstanie kilku małych tylko z linkami i ew. dokumentacją.

Ale zysków byłoby trochę:
- możliwość bezkonfliktowego instalowania kompilatora i386 obok
  kompilatora i686 na systemie i686 (przydaje się! teraz trzeba rzeźbić)
- możliwość instalowania kompilatora i686 na AMD64 do kompilowania
  32-bitowego kodu na 64-bitowym sprzęcie, bez potrzeby budowania całej
  infrastruktury 32-bit w pakietach .amd64.rpm
- możliwość dorabiania kompilatorów w innych wersjach i używania ich
  równolegle.

Pozdrowienia,
	Jacek