Builder i586

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Wto, 8 Mar 2005, 20:14:31 CET

On Tue, Mar 08, 2005 at 07:36:00PM +0100, Sławomir 'PaSzCzUs' Paszkiewicz wrote:
> Witam.
> Czy ktos naprawi builder i586 czy trzeba przerabiac spece pod niego?

Nie wiem czy jego administrator już o tym wie, ale builder czeka na
uaktualnienie jądra. A konkretnie wyłączenie FUBAR opcji
CONFIG_GRKERNSEC_PAX_RANDKSTACK.

I przy okazji usunięcie z grseca niestandardowego traktowania "binarek
ET_DYN", które powoduje losowe wywalanie się ld.so przy budowaniu glibc.
(alternatywnie - można wyłączyć CONFIG_GRKERNSEC_PAX_RANDMMAP, jeśli
uaktualnienie do najnowszego 2.4.29 byłoby niepożądane)

> Chodzi o bledy typu:
>
> xargs: /bin/gzip: Argument list too long
> find: write error: Broken pipe

A to dlatego, że autorzy PaX-a sobie wymyślili losowanie końca stosu
poprzez ustawienie rozmiaru obszaru przeznaczonego na argumenty
i środowisko na "standardowy maksymalny rozmiar minus losowa
liczba". W efekcie xargs w nowych wersjach wykorzystujący w całości
to, co gwarantuje POSIX (ARG_MAX-2048) losowo trafia na przypadki,
kiedy "losowa liczba" jest większa niż (2048 - rozmiar auxv).