Wnioski ze zlotu

Mariusz Mazur mmazur w kernel.pl
Wto, 10 Lip 2007, 16:56:35 CEST

1. Na koniec wakacji niestudenckich (w sensie koniec sierpnia, ewentualnie
początek września) planowany jest hackaton w wawie. Plan imprezy, miejsce,
etc, jest do ustalenia powiedzmy w ciągu najbliższego miesiąca, tak jak i co
będzie robione. Oczywiście konkretne TODO zależy od (a) osób, które się
pojawią oraz (b) tego, co może akurat wpaść do głowy już w trakcie imprezy.
Zasada jest taka, że jeśli od dawna się za coś pldowego zabierasz, ale jakoś
nie możesz się zabrać, to można to zrobić właśnie na hackatonie -- no bo jak
wszyscy inni będą dłubać, to nie wypada samemu nie dłubać. Ja oczywiście
planuję robić rzeczy związane z infrastrukturą (jej pisaniem), ludzie
zajmujący się adminką pewnie też coś w ten deseń, natomiast specoklepacze
mogą sobie na przykład zaplanować jakieś większe masscomitty, albo
przygotowanie czegoś większego (nowy kernel?). Nowe livecd może? Konkrety
puszczę później, oczywiście jest możliwość zwiezienia różnego egzotycznego
sprzętu, jakby ludzie chcieli instalatory/rescuecdki klepać.

Oczywiście nie będzie kodowania 24 godziny na dobę, ale wszystko ładnie
wyważone pomiędzy klepaniem oraz (dez)integracją (alkoholową). Preferowalnie
na przestrzeni kilku dni, coby każdy mógł przyjechać/wyjechać jak mu
wygodniej.

2. Do zajmowania się serwerem jabbera człowiek jest. PLD używa od dawna,
street cred ma, nawet coś przy specach dłubał, a w razie czego, będzie się
zgłaszał po pomoc. Zaraz będę maila słał, żeby go deweloperem zrobić i mu rw
dać.

3. Moimi pomysłami z komponentyzowaniem pld się powoli zajmuję. Na razie
przekonałem Jeffa do dodania wymaganej funkcjonalności do rpma oraz misia do
dodania części wymaganej funkcjonalności do poldka. Co z resztą rzeczy w
poldku oraz supportem ze strony infrastruktury (czytaj: który sam będę musiał
dopisać) -- się zobaczy w przyszłości.

4. No i w końcu AIDA (additional, independently developed architectures),
czyli support dla wszystkich niemainstreamowych dystrybucji w 3.0 Th. Do
wyboru (zależnie od tego, dla czego znajdą się maszyny): sparc, sparc64,
ppc64, alpha, ia64.

Jest tu potrzebna minimalnie jedna, acz może też być kilka osób, które będą
się zajmowały (a) administracją ftpem (to co robi arekm w normalnym th) i (b)
stawianiem/przenoszeniem/naprawianiem builderów (to co robi arekm w normalnym
th). Innymi słowy taki release manager dla AIDA-Th, tylko ze znacznie
mniejszą ilością roboty (bo updejty mniej częste, ludzie mniej krzyczą, jak
coś się popsuje i generalnie mniej paczek do zajmowania się).

Ja mogę wytłumaczyć co jest potrzebne i powiedzieć do kogo uderzać z czym i
jak co stawiać, tylko musi się zgłosić ktoś (albo więcej ktosiów), żeby się
tym zająć, albo przynajmniej spróbować zająć. Tak jak mówiłem na zlocie --
zachęcam tych 'młodszych' deweloperów. To naprawdę nie jest trudne, a można
się co nieco nauczyć o tym jak poszczególne kawałki distro są ze sobą
zazębione. Ja, jak się za tworzenie 2.0 zabrałem, to był bodajże 2003, tom
jeszcze w liceum był. Nikt mnie nie zjadł, nic nie wybuchło, wszystko się
dobrze skończyło i po niecałych czterech latach cotygodniowych sesji z
psychologiem, jestem już prawie normalny. Nie ma się czego bać.

A -- i mogłyby się osoby z nadającymi się maszynami zgłaszać w tym wątku? Żeby
był jakiś punkt odniesienia.

5. Kto jest odpowiedzialny za nagrane filmiki i ze zlotu i kiedy one będą i
gdzie? :)

6. Byłem świadkiem, jak ktoś z namaszczeniem podszedł do qboosha, co by mu
uścisnąć prawicę. Niech się winny zgłosi, bo wielcem ciekaw kto to był :)

--
Oceniaj innych po zamiarach, a siebie po wynikach.
                                                                 Guy Kawasaki