[Th] initlog -c "cmd" i przekazywanie pustych parametrów (rc-scripts)

Łukasz Maśko ed w yen.ipipan.waw.pl
Czw, 3 Kwi 2008, 23:02:41 CEST

Z nieznanych mi bliżej przyczyn initlog odpalony z opcją -c "cmd" przy
wykonywaniu zadanego polecenia nie przekazuje mu jako opcji pustych
parametrów, jeśli są one w linii poleceń. Błędne działanie objawia się
przykładowo:

initlog -c "/sbin/dhcpcd -I '' -t 15 eth0"

powoduje wywrotkę dhcpcd, ponieważ parametr '' jest pomijany, -t jest brane
jako parametr dla opcji -I, a 15 staje się niepoprawnym parametrem. To samo
polecenie (/sbin/dhcpcd -I '' -t 15 eth0) odpalone z palca jest poprawne i
się udaje, przy czym możliwość podania pustego stringa jako parametr jest w
tym przypadku istotna i pożądana.

Próbowałem znaleźć błędne miejsce czytając kod, ale nie znam dokładnie
filozofii działania poleceń z biblioteki popt - być może tam właśnie tkwi
problem, ale nie miałem czasu wgryźć się w to dokładniej.

Czy ktoś grzebiący na co dzień w rc-scripts mógłby się przyjrzeć tej sprawie
w wolnej chwili? Pozdrawiam.