Współpraca exim-clamav - brak uprawnień

Krystian Tomczyk krystian w kamionek.net
Nie, 6 Lip 2008, 20:41:26 CEST

Dnia 2008-07-06, nie o godzinie 14:36 +0200, Michal Kochanowicz pisze:
> clamav próbuje czytać pliki z /var/spool/exim/scan/ ale ten ma jako
> właściciela exim:exim a clamav pracuje jako clamav. Efekt - wszystkie
> maile są odrzucane.
>
> Ja dodałem u siebie clamav do grupy exim, ale nie wiem czy to właściwe
> rozwiązanie. A nawet jeśli tak, to powinno być odrazu w dystrybucji,
> czyż nie?

Jak najbardziej właściwe - tak właśnie jest napisane w dokumentacji:
"Aby skaner av mógł sprawdzać pocztę Exima musi zostać dodany do grupy
exim. Dokonujemy tego poleceniem groupadd albo edytując po prostu
plik /etc/group"

> A nawet jeśli tak, to powinno być odrazu w dystrybucji,
> czyż nie?

Nie jestem pewien. Clamav może być używany do czegoś innego niż exim,
może chyba być na innej maszynie i pewnie wiele innych kombinacji... Po
instalacji trzeba i tak dokonfigurowywać więc jedna opcja mniej czy
więcej chyba nie robi wielkiej różnicy.
--
Pozdrawiam
Krystian T.