Please test initramfs-tools

Marek Guevara Braun marekguevara w gmail.com
Śro, 4 Mar 2009, 21:49:31 CET

Jan Rekorajski wrote:
> I would appreciate if other devilopers could test other cases (lvm,
> cryptroot, dmraid, mdadm), all required packages have initramfs support
> added via -initramfs subpackage.

Nie zadziałało dla mojego / na lvm - niestety próbowałem to na
prawdziwym sprzęcie i nie zrobiłem notatek. Generalnie wygląda tak że
nie potrafiło aktywować grupy wolumenowej na którym m.in. był root
filesystem. Wywaliło mnie do shella initrd w którym z powodzeniem mogłem
wykonać "vgchange -a y vg00" i juz root filesystem zaczął być widoczny,
ale nie domyśliłem się jak kontynuować boot i uruchomiłem maszynę na
starym initrd.

Co zainstalowane:

poldek:/all-avail> ls -I *initramfs*
cryptsetup-luks-initramfs-1.0.6-8.i686
dmraid-initramfs-1.0.0-0.rc15.3.i686
initramfs-tools-0.93-1.i686
lvm2-initramfs-2.02.44-5.i686
mdadm-initramfs-2.6.8-2.i686
multipath-tools-initramfs-0.4.8-9.i686
openct-initramfs-0.6.15-4.i686
opensc-initramfs-0.11.6-3.i686
udev-initramfs-138-8.i686
9 packages

W plikach konfiguracyjnych mkinitramfs nic nie zmieniałem.

Jako parametr kernela w grubie mam "root=/dev/vg00/root"

Pozdrawiam,
Marek

PS. W najbliższym czasie będę stawiał system z / na szyfrowanym lvm-ie,
także będzie okazja do sprawdzenia mkinitramfs.