dbus-upstart

Jacek Konieczny jajcus w jajcus.net
Sob, 19 Cze 2010, 08:58:36 CEST

On Fri, Jun 18, 2010 at 09:49:11PM +0200, Daniel Dawid Majewski wrote:
> Nie wiem, co o tym myśleć, ale na laptopach bez hala nie ma np.
> prawidłowego statusu baterii w PowerDevil z kde4.

Czyli nie cały system kuleje, ale HAL się nie odpala…

> Wypierniczenie w
> kosmos paczki dbus-upstart rozwiązuje problem (dzisiaj pół dnia przez to
> zmarnowałem), a dbus i tak jest odpalany z init.d w związku z obecnością
> upstart-SysVinit

Zgadza się. dbus-upstart jest po to, żeby z init.d nie musiało być
odpalane.

> $ cat /etc/init.d/haldaemon  | grep /var/lock/subsys/messagebus
>         if [ ! -f /var/lock/subsys/messagebus ]; then

A właściwie czemu Hal nie jest w takim razie odpalany przez DBusa, gdy
jest potrzebny?

Spróbuję może jakoś tego hala „naprawić”… chociaż trochę szkoda czasu na
grzebanie w czymś co i tak ma wylecieć. Jest ten warunek tam
rzeczywiście potrzebny, czy to jednak nadgorliwość?

No i najciekawsze – sprawdziłem u siebie i u mnie haldaemon działa,
najwyraźniej odpalony przez init.d:

[root w lolek ~]# ls -l /var/lock/subsys/{messagebus,haldaemon}
ls: cannot access /var/lock/subsys/messagebus: No such file or directory
-rw-r--r-- 1 root root 0 Jun 19 08:27 /var/lock/subsys/haldaemon

Pozdrowienia,
        Jacek