Sugestia co do logrotate

Tomasz Pala gotar w polanet.pl
Nie, 7 Lis 2010, 15:52:24 CET

On Sun, Nov 07, 2010 at 14:37:52 +0100, Jacek Osiecki wrote:

> Ostatnio zaczęły mnie wkurzać sporadycznie trafiające się maile typu
> "logrotate exited abnormally". Żeby cokolwiek zbadać, trzeba by uruchomić
> ręcznie logrotate - co jest delikatnie mówiąc niezbyt "nieinwazyjne".

+1

> Zobaczyłem, że aktualnie w /etc/cron.daily/logrotate jest:
>
> /usr/sbin/logrotate $ARG /etc/logrotate.conf >/dev/null 2>&1
>
> Na innym serwerze mam logrotate-3.7.8-2 i tam nie ma jeszcze tego
> przekierowania do /dev/null.
> Rozumiem, że kogoś mogły irytować maile od crona, ale może w takim razie
> by nie wyrzucać w błoto logów jeśli są istotne?

A może po prostu przywrócić poprzednią wersję wywalając to 2>&? Po co
kombinować - jak ktoś nie chce maili od crona, to niech je zlikwiduje na
poziomie crona bądź systemu pocztowego, a nie konkretnej konfiguracji.
To działa także w drugą stronę - jeśli ktoś ma skonfigurowane wedle
swojego uznania dostarczanie informacji od crona, to obecny układ mu
psuje informacje z istotnej usługi.

--
Tomasz Pala <gotar w pld-linux.org>