Moduł/na stałe/wyłączone , czyli jaka jest polityka ustwień w konfigu?

Łukasz Maśko ed at yen.ipipan.waw.pl
Tue May 10 22:19:20 CEST 2011

W kernelu 2.6.38.6 (.5 zresztą też) pojawiły się, jak to w nowych kernelach
bywa, nowe pliki obsługi różnych "rzeczy". Przy kompilacji, jedynie po
zmianie w specu wersji kernela, pojawiają się pytania, co zrobić z
"ficzerami", które nie są uwzględnione w naszych domyślnych konfigach. Jaka
jest "standardowa" polityka w kernelu PLD w takim przypadku? Chwilowo
założyłem, że to co może być modułem jest zaznaczane, że może być modułem
(zaznaczmy 'm'), a ficzery, które nie mają opcji modułu są włączane
(zaznaczamy 'y'). Czy to rozumowanie jest poprawne? Dotyczy tylko rzeczy
nowych - rozumiem, że potem może się okazać, że coś musi wylecieć albo
zostać skompilowane inaczej, ale to już później, jak w praniu wyjdzie.

Druga sprawa już czysto techniczna, również z tym związana. Czy została
opracowana jakaś metoda na uwzględnianie nowych ficzerów w konfigach w CVS-
ie? Nie chce mi się wierzyć, że przy pojawieniu się nowych opcji deweloper
siedzi i pieczołowicie wpisuje odpowiednie linijki do konfigów. Chyba, że
tak właśnie jest :-)