Pomóżcie zrobić commit (znów)

Kacper Kornet draenog at pld-linux.org
Thu Apr 18 14:50:27 CEST 2013

On Wed, Apr 17, 2013 at 10:44:27PM +0200, Łukasz Maśko wrote:
> Chcę wprowadzić drobną poprawkę do kernela, poprawiającą to co sam kiedyś
> wprowadziłem (dotyczy 2 patch w kernel-small_fixes i jednej linijki w kernel-
> multiarch.config).

> Ściągnąłem na świeżo drzewko kernela z tagiem auto/th/kernel-3.7.10-6 (bo na
> to chcę to nałożyć), poprawiłem pliki, sprawdziłem czy się buduje i czy działa
> jak należy (działa), zrobiłem git add kernel-small_fixes.patch, potem
> analogicznie dla kernel-multiarch.config (można razem, wiem), potem git
> commit, wklepałem komentarz o zmianach - jak na razie wszystko OK. Ale jak
> [...]

Tag nie jest przesuwany przy commicie. Musiałbyś go przesunąć ręcznie.
Ale i tak nie byłbyś wstanie takiej smiany wypchnąć na git.pld-linux.
Tagi w hierarchii mogą być tworzone tylko przed buildery i nigdy
przesuwane. To co powinieneś zrobić od początku to:

1. Sprawdzić na jakiej gałęzi jest ten tag auto/th/kernel-3.7.10-6:

$ git branch -a --contains auto/th/kernel-3.7.10-6
  remotes/origin/LINUX_3_7

2. W moim wypadku jest to tylko gałąź śledząca zmiany na serwerze na
gałęzi LINUX_3_7. Więc najpierw muszę utworzyć swój lokalny branch
LINUX_3_7, który go będzie śledzić:

$ git checkout LINUX_3_7
Branch LINUX_3_7 set up to track remote branch LINUX_3_7 from origin.
Switched to a new branch 'LINUX_3_7

3. Teraz wprowadzić zmiany i zrobić commit

4. Wypchnąć moje zmiany z gałęzi LINUX_3_7 na serwer do analogicznej
gałęzi.

$ git push origin LINUX_3_7

Natomiast sposób wybrnięcia z Twojej obecnej sytuacji, żeby nie stracić
pracy, zależy od tego co konkretnie zrobiłeś. Do tego bym potrzebował
wyjście z git log --decorate -n 3

--
  Kacper