Błąd w zależnościach

Jacek Osiecki josiecki at silvercube.pl
Thu Oct 13 13:09:35 CEST 2016

Hej,

walczyłem przez pół dnia z niedziałającym inkscape.
Wywalało cały czas, że brakuje symbolu:

inkscape: symbol lookup error: /usr/lib64/libpangoft2-1.0.so.0: undefined symbol: hb_buffer_set_cluster_level

jakimś cudem znalazłem że to chodzi o harfbuzz… tylko że on był zainstalowany.
Okazało się, że po upgradzie z wersji 0.9.40-1 do najnowszej (1.3.0-1) problemy minęły.

Nie widzę by inkscape (0.91-10) wymagał harfbuzz więc pewnie to jest w jakichś głębsze zależności (podejrzewam pango).

Ktoś ma pomysł jak to rozwiązać? Bezpośrednim wymaganiem konkretnej wersji przez inkscape, wymaganie przez pango
(czy cokolwiek go wymagało) konkretnej wersji zawierającej hb_buffer_set_cluster_level?

Pozdrawiam,
—
Jacek Osiecki