Błąd w zależnościach

Adam Osuchowski adwol at zonk.pl
Thu Oct 13 21:17:50 CEST 2016

Jacek Osiecki wrote:
> A którego masz harfbuzza? Bo podejrzewam że nowszego niż 0.9.30???
> Ja miałem 0.9.40 i z nim był problem - dopiero po upgrade do 1.3.0 zaczęło działać.

Ten symbol (hb_buffer_set_cluster_level) pojawił się dopiero od wersji
0.9.42, a że między 0.9.40 i 1.3.0 nie zmieniła się wersja soname
libharfbuzz.so (nic dziwnego, skoro w zasadzie 1.3.0 jest kompatybilne
w dół) to rpm nie bardzo miał szanse wykryć, że należy podnieść
bibliotekę. Dodatkowo w kodzie pango jest taki kawałek:

#if HB_VERSION_ATLEAST(1,0,3)
  hb_buffer_set_cluster_level (hb_buffer, HB_BUFFER_CLUSTER_LEVEL_MONOTONE_CHARACTERS);
#endif

Widać więc, że pakiet pango, który masz zainstalowany był budowany na
systemie z nowszym harfbuzzem. IMHO najsensowniejszym rozwiązaniem jest
tu podnieść w pango zależność od harfbuzz do 1.0.3 (obecnie jest 0.9.30).