stabilna wersja PLD :)

Paweł Gołaszewski blues at pld-linux.org
Mon Jan 2 17:14:41 CET 2017

On Mon, 2 Jan 2017, Tomasz Pala wrote:
> A gdybyś nie wyciął niewygodnego fragmentu, nie mógłbyś się czepić:
>
> "stwierdzić, czystą głupotą. Chyba że:
> [...]
> - masz jakieś specyficzne wymagania środowiskowe, które uniemożliwiają
>   używanie systemd (np. musisz wyłączyć cgroupy)."
>
> Ale postarałeś się i nawet z wykasowałeś "Chyba że" z cytowanej linijki. Nie
> mogłeś tego nieświadomie pominąć - więc po co manipulujesz?

Lubisz się czepiać, prawda? ;)

> A konkretnie to jakie? Poważnie pytam - rzeczywisty przykład ułatwienia
> ucieczki z nieuprzywilejowanego kontenera.

Nie mam czasu (ani ochoty) na advocacy. Szczególnie, że Ty jesteś w stanie
każdego zagadać na śmierć... nie ważne czy masz rację czy nie (no-offence, po
prostu "kilka" lat obserwuję i sam uczestniczyłem w dyskusjach z Tobą ;)
Możesz to potraktować jako komplement ;) ).

Pisałem jakiś czas temu, była krótka dyskusja na ten temat. Jesteś
zainteresowany to poszukaj. Sygnalizuję tylko problem, na który sam się
natknąłem.

> Bo z kontenerami uprzywilejowanymi sprawa jest jasna - używając ich jako
> warstwy zabezpieczenia, robisz to źle:
>
> As privileged containers are considered unsafe, we typically will not consider new container escape
> exploits to be security issues worthy of a CVE and quick fix. We will however try to mitigate those
> issues so that accidental damage to the host is prevented.

Dobrze, źle - sprawa dyskusyjna. Szczególnie jak konserwujesz istniejące
systemy. Po prostu są i trzeba z tym żyć.

Druga rzeczy - nie napisałem, że tak robię.

--
pozdr.  Paweł Gołaszewski          p.golaszewski<at>gda<dot>pl