W jaki sposób rpm weryfikuje podpisy pakietów?

Pawel Gajda mis at pld-linux.org
Mon Apr 15 16:05:18 CEST 2019

On Tue, 2018-10-16 at 21:05 +0200, Jan Rękorajski wrote:

> Pytanie jak dużo miałbyś z tym roboty?
>
> Szczerze mówiąc to ja nie miałbym oporów z przejściem na rpm.org, oni
> przynajmniej zajmują się rozwojem programu a nie dodawaniem kolejnych
> bezwartościowych perdół.

Udało się w końcu, było więcej grzebania w kodzie rpm-a niż sądziłem. Snap:

https://launchpad.net/poldek/rpmorg/rpmorg/+download/poldek-0.4.0-git20190415.15.tar.bz2

Testowane na Fedorze z rpm 4.14.2.1. Główne zmiany poza portem na rpm.org to usunięte wsparcie
dla starych indeksów (pdir, hdrl), odświeżone metadata (działa z Fedorą - conf/fedora-sources.conf),
no i przy okazji nałożone łatki ze speca PLDowego (0,3,4,6,7 i 8).

Zostało jeszcze (jeżeli migracja na rpm.org ruszy, to będę miał motywację) do zrobienia
a) wsparcie dla https://rpm.org/user_doc/boolean_dependencies.html
b) pełne wsparcie dla https://rpm.org/user_doc/dependencies.html#weak-dependencies, przy czym tutaj
rpm używa Suggests jako weak, a Enhances jako "strong weak", co prawdopodobnie się pokłóci z naszym
Suggests. W sumie można dorobić opcję traktowania Suggests jako Enhances w okresie przejściowym.