Re:?==?utf-8?q? geninitrd, a lvm on luks

Krzysztof Mrozowicz krzysztof at mrozowicz.eu
Mon Dec 9 14:40:00 CET 2019

On Monday, December 09, 2019 12:59 GMT, Tomasz Pala <gotar at polanet.pl> wrote:
 On Mon, Dec 09, 2019 at 13:56:33 +0100, Tomasz Pala wrote:

> Z kolei tutaj masz instrukcję, jak debugować shutdown:
> łatwe do zlokalizowania i naprawienia.

A z kolei wg tego jest to zaimplementowane:

https://www.freedesktop.org/wiki/Software/systemd/InitrdInterface/
Dzięki za te wszystkie wskazówki. Poczytam. Póki co zauważyłem, że jak usunę plik /run/initramfs/.need_shutdown to system nie przechodzi w tryb konsoli awaryjnej podczas rebootu i shutdownu, tylko się rebootuje albo wyłącza jak trzeba. Po restarcie ten plik wraca. Ale z kolei nie wiem czy usunięcie tego pliku nie powoduje, że reboot jest tak samo natychmiastowy jak wciśnięcie przycisku reset na obudowie. Póki co nie widzę żeby się coś popsuło, ale mam zainstalowany najprostszy system - tylko konsola tekstowa.

Pozdrawiam
Krzysiek