Omada TP-Link controller w PLD - ktoś odpalił?

Jacek Osiecki josiecki at silvercube.pl
Mon Jul 17 15:20:01 CEST 2023

Cześć,

no to przylatuję z kolejnym problemem ;)
Całe moje walki z instalacją świeżego PLD wynikały z próby uruchomienia software’owego kontrolera TP-Link Omada.

O, stąd: https://www.tp-link.com/pl/support/download/omada-software-controller/

No i gdy w końcu mam to świeże PLD… to okazało się, że niekoniecznie jestem dalej niż chciałem być :(

Kontroler Omada wymaga jsvc oraz openjdk8 lub wyższego.
Niezależnie od tego które openjdk (ew. icedtea) zainstaluję (BTW, nie da się zainstalować np. openjdk9-jre przy zainstalowanym openjdk8-jre, nie powinien niższego usunąć?),
efekt jest ten sam: kontroler startuje, startuuuuuuje… i kończy się to absolutnie niczym.

Poprzeglądałem logi tego softu i namierzyłem, że kontroler nie wstaje bo nie może się podłączyć do mongodb.
Mongodb ma wbudowane… i ono się nie odpala.
Próbując dojść po nitce do kłębka mam wrażenie, że tu jest problem:

org.springframework.beans.factory.BeanCreationException: Error creating bean with name 'clientMongoCrudRepository' defined in com.tplink.smb.omada.client.port.mongo.omada.client.ClientMongoCrudRepository defined in @EnableMongoRepositories declared on MaintainClientOmadaRepoConfig: Invocation of init method failed; nested exception is org.springframework.dao.DataAccessResourceFailureException: Timed out after 30000 ms while waiting to connect. Client view of cluster state is {type=UNKNOWN, servers=[{address=127.0.0.1:27217, type=UNKNOWN, state=CONNECTING, exception={com.mongodb.MongoSocketOpenException: Exception opening socket}, caused by {java.net.ConnectException: Połączenie odrzucone}}]; nested exception is com.mongodb.MongoTimeoutException: Timed out after 30000 ms while waiting to connect. Client view of cluster state is {type=UNKNOWN, servers=[{address=127.0.0.1:27217, type=UNKNOWN, state=CONNECTING, exception={com.mongodb.MongoSocketOpenException: Exception opening socket}, caused by {java.net.ConnectException: Połączenie odrzucone}}]

czyli: com.mongodb.MongoSocketOpenException: Exception opening socket

Niestety nie widzę żadnych dyskusji nt. takiego problemu które by cokolwiek wyjaśniały - w tym kontrolerze nie ma żadnych plików konfiguracyjnych, jeszcze szukam sztuka po sztuce czy gdzieś nie ma zaszytych konfiguracji w plikach .jar, ale mam wątpliwości czy do czegoś dojdę.

Czy komuś udało się odpalić ten kontroler pod PLD?
Nie wydaje mi się, by środowisko w PLD było jakieś kosmicznie nietypowe, a kontroler Omada wydaje się być raczej dość rozpowszechnionym pakietem i przygotowanym pod sporo różnych platform, akurat mam w miejscu gdzie potrzebuję PLD które robi swoje i przydałoby się je wykorzystać.

Pozdrawiam,
—
Jacek