[unattended pld deploy procedure]

Paweł Kołodziej pawelk w pld.org.pl
Pią, 6 Kwi 2001, 13:06:30 CEST

Dnia Tue, Apr 03, 2001 at 10:12:04AM +0200, Michal Moskal napisał(a):
> [snip]

> [snip]
>
> Yup. :>

> Że nic nie pisałem, to nie znaczy że coś mi nie pasuje, dla mnie bomba :>
>
> Kilka uwag:
>
> Konfig może raczej:
>
> mta {
> }
>
> niz
>
> [mta]
>
> sekcje z {} moza zagniezdzac, i widać wyraźnie gdzie się kończą. Konfliba
> bym w to nie mieszał, nie potrzebujemy całej jego funkcjonalności, a space
> [...]

OK.

> Może fajnie by było napisać jakiegoś pseudo-shella, który by taki plik
> sam z siebie rozumiał (builtiny) + miał jakieś regexy, prostą arytmetyke
> i możliwość uruchomienia normalnego shella. Takie coś mogłoby być bardzo
> małe, i dać na całą wymaganą funkcjonalność awka. Np coś takiego
>
> if (regmatch "$costam" '^/dev/hda\(.*\)') (
> 	sh "fancy -x $1"
> 	x=$(regrep "$costam" '^hda' $(config hdd first))
> )
>
> czy cuś koło tego, tcl-like. To nie jest zbyt skomplikowane do napisania.

Moze lpeiej zrobic to bardziej ogolnie ?
Np tak: modol reenderujacy konfiga do XXX (np do qmaial) to osobny program w
czymkolwiek(TM). Dostaje jako zmienne srodowsikowe wszystkie potrzebne
argumenty (np. jak user ustawil DOMAIN=dupa, to ten "modol" ma taka zmienna
srodowiskowa (treba jeszcze uwzglenic podzial na sekcje). Jako wynik
 wypluwal by na stdout taki np. ciag znakow

+ file /etc/wwwoffle.conf from template wwwoffle.template
cachesize=10
expire=20
dont_get_host=www.playboy.com
dont_get_mask=*.gif
- parse section "dont_get_item"
dont_get_host=microsoft.com
dont_get_mask=*
- parse section "dont_get_item"
- parse section "dont_get"
- parse section "main"

no i podobnie dla innych plikow.
Moze jeszcze wyjasnie jak wyglada template (na podstwaie xtempalte ktorego
prawie na codzien uzywam)
Jest to jeden plik podzielony na sekcje ktore moga byc zagniezdzone.
kazda sekcja lub pod sekcja moze byc wstawaian wiele razy, ale jej miejsce
wstawienia jest okreslone przez jej miejsce umieszczenia w tepmlacie.
Caly myk polega na obecnosci tam ciagow znakow, ktore sa zastepowane innymi
podczas parsowania sekcji. Moze maly przykald

<!-- BEGIN: main -->
# konkfiguracja wwoffle (nikompatybilna z rzeczywista)
cachesize={CACHESIZE}
	<!-- BEGIN: dont_get -->
	dontget= {
	<!-- BEGIN: dont_get_item -->
	*/{dont_get_host}/{dont_get_mask}
	<!-- END: dont_get_mask} -->
	}
	<!-- END: dont_get -->
expire={expire}
<!-- END: main -->

z tego powstal by plik /etc/wwwoffle.conf o tresci:

#konfiguracja wwwoffle (nieko..)
cachesize=10
	dontget={
	*/www.playboy.com/*.gif
	*/microsoft.com/*
	}
expire=20

ladne ? mi sie podoba.

PS: naprawde nie moglem odpisac wczesniej

--
Pawel Kolodziej
pawelk w pld.org.pl