tob

Michal Moskal malekith w pld.org.pl
Śro, 28 Lut 2001, 18:06:32 CET

On Wed, Feb 28, 2001 at 04:29:22PM +0100, Tomasz Kłoczko wrote:
> [...]
> W klasycznym TV, masz cos takiego, że przychodzi do obiektu _kominikat_ o
> tym żeby kontrrolka odrysowała się w przekazanym buforze. Zauważ .. żaden
> z obiektów TV niegdy nie operuje bezpośrednio na pamieci wideo. To wszytko
> jest kompletowane i po wszytkim niskopoziomowa funkacja (już
> nieobiektowa) przelewa bufor jednycm ruchem do pamieci wideo. Nic ni
> stoi na przeszkodzie tego żeby ta niskopoziomowa funkcja zamait operować
> na buforze terminal komunikowała sie z serwerem twin pzrekazujac mu bufor
> który twin powinien wrzucić w konkretne miejsce w buforze terminala.

Kilka spraw. 1. to nie do końca komunikat (tzn TEvent) ale
metoda obiektu, draw(), ale to nie istotne. Problem jest wielość
okien na ekranie. W TV niskobiektowa funkcja pisze na ekran
a nie do okna, TV samo orgaznizuje okna, twin też, konflikt.
Innymi słowy, jeśli bawimy się TV aż do tego
(niskiego) poziomu, to na cholere nam twin (tzn. on sam, bo idea
pozostaje).

> [...]
> temat komunikacji z twin bezpośrednio jezli chodzi o odrysowywanie czegos
> na na zdalnie dostepnym terminalu. Reszta pozostać powinna *dokładnie taka
> sama* lub tylko nieznacznie zmieniona. Mówiąc inaczej: pełna elegancja bo
> cała komunikacja z twin serwerm na potrzeby odrysowywania zwinie sie do
> jednego punktu w kodzie toolkitu. W tym sensie jest to znacznie bardziej
> eleganckie, spójne i łatwiejsze do kontroli, śledzenia niż w przypadku
> tego co próbuje realizować Massimiliano któremu wyjdzie coś co bezie miało
> nieokreśloną ilość punktóew styku miedzy klientem i serwerem.

Hmmm... ja coś widzę coraz wyraźniejsze rozbieżności między
twinem a nami. Możliwe że sam pomysł usieciowienia TV
(bez twina) nie byłby głupi.

> Komunikacja z myszką czy klawiaturą jest realzowana dokładnie tak samo
> realizowana. Jest niskopoziomowa nie onbiektowa funkcja komunikująca sie z
> twin serwerem i dalej po stronie klienta wciśnięcie myszki i jej pozycja
> na ekranie czy też wciśnięty klawisz zamieniane jest na komunikat. Dalej
> to sobie wędruje po drzewie aktualnie dizałjacych obiektóe i na podstawie
> tego które okno ma focus czy też w jakim punkcie myska został wciśnięta
> każdy z obiektów w drzewku sam swierdza czy ów komunikat powinien być
> odebrany i zabity czy nie po to żeby inny obiekt w drzewku mógł to
> [...]

Z grubsza orientuje się w temacie :>

> [...]
> mozę nie tyle wprost TV co modelu jaki implemetuje TV w czymś innym ale
> też obiektowym. Po zrobieniu całosci na spodzie nieobiektowo (po
> wygenrowaniu tob-em źródeł w C) zrobienie rzeczywistego wrappera do C++
> nie powinno być chyba niczym innym jak grupą plików nagłówkowych
> zawierajacych odpwoeidnie makra itd.
> Poprostu na tym etapie tak czy inaczej nie staraj sie nastawiać do czegoś
> aż tak jednoznacznie opozycyjnie 9nawet jezli co do tego wrappera do C++
> nie mam racji), bo jeszcze nie zdążyłeś sie odpwoeidnio dobzre zapoznać z

Możesz mi wierzyć, że zdążyłem, jakieś 3 lata temu,
więc może nie pamiętam do końca, ale napisałem kilka
programów po ~100k. Ty TV pod L też się bawiłem,
ale raczej pobieżnie. Może to implementacja pod L
jest zwalona, ale jakoś mi to nie wychodziło.

W sumie masz racje co do języka, jak się dało w pascalu to się we wszystkim
będzie dało :>

Czyli biorę się znowu za toba, olać listę z programowania :>

--
                        Michał Moskal <malekith w pld.org.pl>

Q: What's the big deal about rm, I have been deleting stuff
   for years?  And never lost anything.. oops!
A: ...
	-- From the Frequently Unasked Questions

Marxist South Africa Saddam Hussein Mossad Ortega
Delta Force Mossad Legion of Doom CIA Ft. Bragg Panama
jihad counter-intelligence PLO South Africa BATF FSF
explosion nuclear Mossad