po instalacji...

Rafał Kleger-Rudomin klakier w pld.org.pl
Sob, 8 Wrz 2001, 17:24:47 CEST

Blues <blues w ds6.pg.gda.pl> writes:

> Moje uwagi po pierwszej (na razie) instalacji z nowej bootdyskietki:
>
> 1. system nie potrafi odmountować partycji, które były zamountowane
> (nieudana poprzednia instalacja czy przerwana). Leci teraz po numerkach
> partycji, a powinien po drzewie. W efekcie próbuje odmountowywać / przed
> /boot. Może wystarczy liczyć ilość "/" w nazwie punktu mountowania?

Poprawiłem (mam nadzieję)

> 2. Kolejność partycji na dysku. IMvHO swap powinien być jako partycja
> zaraz po /boot. Dlaczego? Bo z reguły początkowe sektory dysku są
> najszybsze. Takie drobne usprawnienie. Wręcz ja nawet zwykle robię tak, że
> swap jest pierwszy, ale... to nie zawsze musi działać...

Zmieniłem żeby tak było domyślnie

> 3. Do fstab nie został dodany swap, pomimo zrobienia takiej partycji...
> Nie ma też floppy... a przecież z niego była instalacja...

Eee, instalacja była z sieci a nie z floppy :)
Ale niech będzie - w domyślnym /etc/fstab dodałem
/mnt/floppy /dev/fd0 vfat noauto 0 0

> [...]
> już zrobione. W logu wylądowało tylko coś takiego:
> [installer-dest 12:31:17 2] Tworzę nowe partycje na dysku /dev/hda
> [installer-dest 12:31:17 2]   Tworzę partycję primary /dev/hda1
> [installer-dest 12:31:17 2]   Tworzę partycję primary /dev/hda2
> [installer-dest 12:31:17 2]   Tworzę partycję primary /dev/hda3
> [installer-dest 12:31:17 2]   Tworzę partycję extended /dev/hda4
> Error: Invalid argument during seek for write on /dev/hda
> [installer-dest 12:31:17 2]   Tworzę partycję logical /dev/hda5
> Error: Can't add a logical partition to /dev/hda, because there is no extended

Instalator potrafi, natomiast znowu jest jakiś
problem z partedem (w dodatku nie zwrócił nonzero status).
Może malekith będzie coś wiedział, ostatnio łatał parteda...

> 5. Zamiast ramek w "setup" widzę tylko dziwne krzaczki. Dodatkowo w menu

Krzaki są znane. Ciągle nie wiem co jest z tym grane.

> wyboru kontrolera SCSI (scsi_hostadapter) ramka jest szersza niż ekran.

Poprawione.

> Warto by tam chyba dopisać kontrolery raid'a. Wiem, że wystarczy wpisać
> odpowiednią partycję, ale... nie będzie dzięki temu pytań czy ten
> kontroler jest obsługiwany. Zresztą - można chyba zrobić tak, że po
> wyborze kontrolera w dest_devices pojawiać się będzie już odpowiednia
> postać urządzenia

Dopisałem do TODO

> 6. W resolv.conf zostały wpisane servery dns'u, ale... była pusta pozycja
> domain. Pomimo ustawionej domeny w setup.

To dziwne cokolwiek, u mnie działa.
Możesz mi wysłać
/var/log/installer
/etc/installer.conf
/etc/installer.sysconf
z tej maszyny?

> 7. podczas instalacji demona ssh jest robiony klucz - jest on robiony na
> nazwe systemu podczas instalacji - sila rzeczy zla... (w zasadzie to na
> devel powinno juz isc). Mozna - albo nadac nazwe systemowi zaraz na
> poczatku instalacji po jej ustawieniu, albo pogrzebac w openssh zeby
> klucze sie generowaly przy pierszym starcie

Drugie rozwiązanie jest lepsze.

> 8. shirc - domyslnie ma server wroclaw.irc.pl - a baaardzo czesto system,
> na ktorym sie instaluje nie ma rev'a - sugeruje ustawic warszawe
> domyslna... :)

Ustaw.

Rafał

--
Rafał Kleger-Rudomin (klakier w pld.org.pl)