some ideas

Rafał Kleger-Rudomin klakier w pld.org.pl
Śro, 26 Wrz 2001, 21:42:17 CEST

"Witold Filipczyk" <juandon w poczta.onet.pl> writes:

> Cześć,
> Nie wiem jak jest robione instalowanie pakietów teraz,

Za pomocą poldka któremu podaje się listę pakietów do zainstalowania,
on na postawie pliku packages.dir.gz znajdującego się na serwerze
dołącza do tej listy zależności, układa pakiety w odpowiedniej kolejności
i instaluje.

> ale wyobrażam to sobie tak:
...ciach...
> Plik ten byłby regenerowany przy każdej zmianie w katalogu RPMS

To wszystko robi poldek (opcja --mkidxz) - po stronie serwera generowany jest
plik packages.dir.gz, nastęnie używany jest po stronie klienta (instalatora)
również przez poldka - patrz powyżej

> A teraz coś z innej beczki.
> Proponuję, żeby w przypadku pakietów, które są w konflikcie ze sobą, np.
> postfix, sendmail, qmail
> pozmieniać nazwy plików, które powodują konflikt, np.
> sendmail na sendmail-postfix, sendmail-sendmail, sendmail-qmail odpowiednio

To jest zbyt daleko idąca modyfikacja całej dystrybucji.

> i dorzucić skrypt, który pozwala wybrać jednego z nich i ustawić symboliczne linki.

Nie bardzo wiem do czego te linki.

> A wszystko to, żeby można było bez zatrzymywania się zainstalować wszystkie pakiety
> i móc łatwo przetestować wszystkie możliwości.

Tego też nie bardzo rozumiem (?)

Dzięki za pomysły ale wygląda że odnośnie sprawdzania zależności "odkrywasz Amerykę" :))
Natomiast drugi pomysł jest dla mnie zupełnie mało zrozumiały, przede wszystkim
do czego to miałoby służyć.

Pozdrawiam,
Rafał

--
Rafał Kleger-Rudomin (klakier w pld.org.pl)