pcmcia

Michal Moskal malekith w pld-linux.org
Czw, 23 Maj 2002, 16:56:19 CEST

On Thu, May 23, 2002 at 04:34:06PM +0200, Blues wrote:
> Właśnie przeżywam instalację przez kolegę na pcimci. I jest porażka...
> TRochę poświeciłem oczami przed nim.
>
> 1. nie wykrywa karty sieciowej. Co to jest tak naprawdę to cholera wie, bo
> na niej jest napisane tylko 10/100. Something went bad - no network

Hmm... jak nawet nie wiem co to jest za karta to ciężko będzie na to coś
poradzić...

> 2. Po tym instalacja ląduje w dalszych opcjach. Można dalej robić.... to
> jest chore.

Bo można mu ręcznie podać moduł (chyba).

> 3. MBR został wykoszony!!!!!! Nie wiem w którym momencie nawet. Bez
> przesady - dlaczego??? Do instalacji pakietów, a tymbardziej do instalacji
> bootloadera było jeszcze baaaardzo daleko.

Nie możliwe. Instalacja bootloadera jest na samym końcu? Parted się
chociaż załadował? Jeśli nie (a jak, bez sieci) to nawet nie było tam
narzędzi do wykoszenia MBRa.

> 4. Chciałem doinstalować fdiska, żeby naprawić całość i porażka - jest
> załadowany jakiś moduł do pcimci, więc się nie da - pisze, że something
> went bad od razu. Nie próbuje nawet z dyskietek korzystać (a powinien
> wtedy chyba)

Nie, on nigdy nie ładuje pakietów (w przeciwieństwie do modułów) z
dyskietek. Znaczy być może powinien, ale to jest ficzer request a nie
bug.

> Wydaje mi się, że coś jest z obsługą pcmci zwalone - nawet modułów nie
> można odładować. Na pewno

Hmm.. jest problem, bo nie bardzo mam to jak naprawić (miałem kiedyś
amige z pcmcia, ale to chyba nie do końca to...)

> Szkoda trochę, że człowiek się zraził.
>
> Wkurzał sie poza tym, że obsługa jest mało wygodna (instalował głównie
> RH i to nie raz). Nie wiadomo kiedy nacisnąć [tab], kiedy enter, a keidy
> spacje. I po zastanowieniu przyznaje mu racje - roznie z tym jest.
>
> Problem jest taki, że instalator dla ludzi, którzy w tym siedzą jest fajny
> i intuicyjny, ale należałoby posadzić przy nim ludzi z ulicy, kazać im
> instalować i pisać uwagi, opieprzać. Dopiero wtedy wyjdzie coś fajnego dla
> normalnego człowieka.

Hmm.. masz jakiś ludzi z ulicy pod ręką? :) Ja sadzałem kumpla i jakoś mu
szło. Nawet zbytnio nie marudził :)

> [...]
> 00:09.0 Multimedia audio controller: ESS Technology ES1969 Solo-1 Audiodrive (rev 02)
> 00:0a.0 CardBus bridge: Texas Instruments PCI1211
> 00:0f.0 Communication controller: Lucent Microelectronics 56k WinModem (rev 01)
> 00:10.0 IDE interface: Acer Laboratories Inc. [ALi] M5229 IDE (rev 20)00:11.0 Bridge: Acer Laboratories Inc. [ALi] M7101 PMU (rev 09)
> 00:14.0 USB Controller: Acer Laboratories Inc. [ALi] USB 1.1 Controller (rev 03)
> 01:00.0 VGA compatible controller: ATI Technologies Inc 3D Rage LT Pro AGP-133 (rev dc)

Tu nawet tej wspaniałej karty typu 10/100 nie ma... :<

--
: Michal Moskal ::::: malekith/at/pld-linux.org :  GCS {C,UL}++++$ a? !tv
: PLD Linux ::::::: Wroclaw University, CS Dept :  {E-,w}-- {b++,e}>+++ h