Tunelowanie przez vtund

Leszek Szczepanowski Leszek_Szczepanowski/HeadQ w netia.pl
Sob, 8 Gru 2001, 11:17:36 CET

Korzystałem z vtund dawno temu, ale pamiętam, że wtedy do tunelowania można
było wykorzystać
pary tty/pty i działało to całkiem dobrze. Zestawiałem tunel ppp przez
połączenie TCP na porcie
5000, pppd przypinałem do np. ttypf z obu stron. Dawno się tym nie bawiłem,
wiem że coś wymyślili
z tymi /dev/tunX, ale zawsze możesz użyć starej metody, dobrej i
sprawdzonej.
--
RBN Poludnie
Leszek.Szczepanowski w netia.pl

|---------+--------------------------->
|         |           Andrzej         |
|         |           Dopierała -     |
|         |           Undefined       |
|         |           <undef w transilva|
|         |           nia.eu.org>     |
|         |                           |
|         |           07-12-01 07:21  |
|         |           PM              |
|         |           Odpowiedz do    |
|         |           "Lista dla      |
|         |           korzystaj?cych z|
|         |           Polerowanej     |
|         |           Dystrybucji     |
|         |           Linuksa"        |
|         |                           |
|---------+--------------------------->
  >---------------------------------------------------------------------------------------------------------------|
  |                                                                                                               |
  |        Do:      pld-users-pl w pld.org.pl                                                                       |
  |        DW:                                                                                                    |
  |        Temat:   Tunelowanie przez vtund                                                                       |
  >---------------------------------------------------------------------------------------------------------------|

Usiłuję uruchomić tunel z domciu na uczelnię. Domyślam się że do tego
celu służy vtund. A skoro jest to w distro więc pewnie ktoś tego
używa...
Natrafiłem jednak na mały problem. A w zasadzie kilka problemów. Otóż..
sterownik vtun w jądrze jest. Ale brakuje do niego deviców w /dev.
Ot, coś w stylu:
crw-------    1 root     root      90,   0 gru  7 01:38 /dev/tun0
crw-------    1 root     root      90,   1 gru  7 01:38 /dev/tun1
crw-------    1 root     root      90,   2 gru  7 01:38 /dev/tun2
crw-------    1 root     root      90,   3 gru  7 01:38 /dev/tun3
Może dodać to do dev?
Ale druga sprawa... na uczelni korzystam z devfs. W jaki sposób można
utworzyć w nim takie urządzenia? Samo załadowanie tun nic nie daje.
Utworzyłem je niby "ręcznie" mknodem, ale i tak to niewiele daje: przy
probie połączenia się z takim tunelem z domu dostaję w logach:
Dec  7 19:02:35 chaos vtund[1510]: Can't allocate tun device. No such
device(19)

Ma ktoś pomysł co może być nie tak i jak sobie z tym poradzić?

http://lists.pld.org.pl/