apt-get

Paweł Kołodziej pawelk w pld.org.pl
Pon, 19 Lut 2001, 18:31:55 CET

Dnia Mon, Feb 19, 2001 at 01:23:14PM +0100, Jacek Konieczny napisał(a):

> Myślę, że można by było zmienić trochę format tocfile. Np. tak, że byłby
> podzielony na kawałki (np. 128kB, mogą być w jednym pliku). Byłyby też gdzieś
> zapisane sumy MD5 dla wszystkich kawałków. wuch musiałby ściągnąć sumy, a
> następnie tylko te zmienione kawałki.

"I to jest nowa strategia syntezy, i to jest nowa koncepcja sztuki"
:) to jest duzo lepsze od xdelta (nie musi byc ciaglosci patch'y).

> Nie wiem jednak jak w tej chwili zbudowany jest/działa tocfile, więc nie wiem
> na ile moja propozycja jest realna.

Jest bardzo realna. Tocfile to wrzucone jeden po drugim nagłówki pakietów.
Nie ma problemu żeby to rozbić na wiele plików. Pozostaje kwestia rozmiaru
takiego pliku. 128k (spakowane) to wychodzi 45 kawalkow (2000 pakietow) i
45 pakietow w jednym kawałku. Moze lepiej zrobić te kawalki jeszcze mniejsze ?
np. po 20 pakietow (60 kb). Moze jeszcze mniejsze. Ech... trzeba bedzie
zrobic eksperymenty. I jeszcze jedno: lepiej przechowywać sumy md5 czy
moze lepiej timestamp'y (czy np. numery seryjne ) ?

--
Paweł Kołodziej
pawelk w pld.org.pl