Mini sprawozdanko z instalacji PLD

Sebastian Zagrodzki s.zagrodzki w mimuw.edu.pl
Pon, 5 Mar 2001, 12:17:06 CET

On Mon, 5 Mar 2001, Jacek Rzęsista wrote:
> $ selrpm vfat 1
> ładuję moduł obsługi vfat
powinno byc "selmod vfat 1"

> $ addpkg rpm
> w zasadzie chyba niepotrzebne, ale gdzieś w którymś opisie wyczytałem, że
> trzeba - może się ktoś wypowie ?
niepotrzebne. selrpm wszystko sobie sam dociaga.

> $ selrpm -d /src/PLD/coinst server
> na dyskietce bootującej jest tylko base, a ja chciałem od razu mieć server
jest od razu server - sprawdz na nowszej wersji bootkietki.

> startuje instalacja. UWAGA: po instalacji pakietu z kernelem jest
> komunikat o braku geninitrd (czy jakoś tak -  log w załączniku :-).
problem z zależnościami w rpmie. Czekamy na rpma 4.0.1...

> KROK 4:
> i teraz zaglądam do katalogu /boot. są tam różne pliki (m.in. initrd), ale
> mając w pamięci komunikat po instalacji kernela - robię małe
> "zamieszanko" - otóż przełączam się na konsolę bez chroot-a i:
> $ umount /dev/hda1
> a następnie na konsoli z chroot-em:
> $ mkdir /mnt/dos
> $ mount -t vfat -o conv=b /dev/hda1 /mnt/dos
> $ rpm -Uhv /mnt/dos/PLD/RPMS/kernel-2.2.18-14.i586.rpm --force
> no i ów geninitrd się wykonuje. No to teraz zostało mi jedynie .... 3
poprawka:
wystarcza
$ rm -f /boot/initrd-2.2.18-14.gz
$ geninitrd /boot/initrd-2.2.18-14.gz 2.2.18-14
mozna jeszcze sprawdzic, czy link /boot/initrd wskazuje na
/boot/initrd-2.2.18-14.gz

> A on mi na to, że /dev/mouse nie stwierdzono. Zaglądam do /dev/ -
> faktycznie - nie ma (co prawda /dev/psuax jest - chociaż tyle :-). No więc
> tak - czy mam owo /dev/mouse zrobić poprzez /dev/MAKEDEV, czy wystarczy
> link ?
robi sie linka

> Jadąc dalej - po odpaleniu mc, mc rzuca co chwila do logów
> komunikat o niemożności podłączenia się do /dev/gpmctl (no bo nie ma
> takiego) - wygląda na to, że jest to podobny problem.
nie, to chyba kwestia ustawienia "REPEATER=yes" w /etc/sysconfig/mouse

> cisną się więc na usta: który pakiet (czy skrypt) powinien zadbać o
> utworzenie /dev/mouse/ a który o /dev/gpmctl ?
żaden. Powinieneś sam zlinkować to co trzeba.

> Co tam robi adres IPV6 ??????????? Skoro wyłączyłem IPV6, i nawet nigdzie
> adresu nie podałem ??????????
masz tylko adresy "link-local", które tworzą się przy dodawniu gołego
interfejsu.

> Z innych rzeczy:
> $ useradd jacek
useradd -m jacek

--
Sebastian Zagrodzki			s.zagrodzki w mimuw.edu.pl
UIN 1770835				http://sokrates.mimuw.edu.pl/~zagrodzki

A co mnie obchodzi, co pomyślą inni...