AfterStep, asmail, mutt

Tomasz Witek tiwek w manta.univ.gda.pl
Pon, 7 Maj 2001, 14:49:17 CEST

Z malym wstepem:

Mam taki maly problemik.
Kozystam z AfterStep'a, bo ..., bez sensu wymieniac zalety.
Asmail, chyba jeden z najlepszych (moze jest jakis zamiennik)
swallowatych sprawdzaczy czy jest poczta.
Moze sprawdzac kilka mailboxow naraz:
MailFiles
        /root/mail/.mbox-ug
	/root/mail/.mbox-koti
	/root/mail/.root-ug
	/root/mail/.root-koti
        /root/mail/.spambox
End

Od pewnego czasu pojawily sie problemy z muttem, rozwiazaniem jest
LC_CTYPE=pl_PL.

I teraz dlaczego pisze.
xdm (a moze afterstep ?) nie przenosi mi locali

tiwek:~# cat /etc/sysconfig/i18n
# $Id: i18n,v 1.3 1999/11/15 01:21:16 kloczek Exp $

LANG=pl_PL

tiwek:~# locale
LANG=POSIX
LC_CTYPE="POSIX"
LC_NUMERIC="POSIX"
LC_TIME="POSIX"
LC_COLLATE="POSIX"
LC_MONETARY="POSIX"
LC_MESSAGES="POSIX"
LC_PAPER="POSIX"
LC_NAME="POSIX"
LC_ADDRESS="POSIX"
LC_TELEPHONE="POSIX"
LC_MEASUREMENT="POSIX"
LC_IDENTIFICATION="POSIX"
LC_ALL=

Wiec poradzilem sobie inaczej:

w .asmailrc on click (uzywam tak od lat) mialem:

Execute rxvt -T poczta -e mutt -y &

teraz mam:

Execute (export LC_ALL=pl_PL; rxvt -T poczta -e mutt -y )&

i oczywiscie mam mutta po polsku, z polskimi literkami, tylko
nie moge tych polskich literek wprowadzac.
Jesli jednak odpale rxvt nie z asmaila tylko normalnie z wharfa
czy z menu i wpisze

tiwek:~# export LC_ALL=pl_PL; rxvt -T poczta -e mutt -y

To mutt jest po polsku, widze polskie literki i moge je wprowadzac.

Jaki jest moral ?

xdm nie przenowi locali, afterstep ich nie widzi, odpala asmaila
bez polskich locali, a ten blokuje uzywanie literek w muttcie.

Troche zakrecilem.
Nie wiem jak sobie z tym poradzic.

TiweK

--
      .--.
     |o_o |      Tomasz Witek
     /_ / |                 KOTI sp. z o.o., Administrator
   //    \ \                Uniwersytet Gdański, Instytut Matematyki
perl -e 'print pack(c7,sqrt(7056),(unpack(c,U)+20),119,oct(145),hex(50)-5,7,10);'