prawa ping

Mariusz Witkowski maryush w uznam.net.pl
Sob, 13 Kwi 2002, 08:11:29 CEST

Dnia Sat, 13 Apr 2002 02:49:03 +0200
Osoba skrywająca się za mailem < Krzysztof Garus
<bajcik w kolos.math.uni.lodz.pl> > napisała:>
> To czemu oryginalny ping wymaga SUIDa?

	Bo ping korzysta standardowo z rawsocketów do otwarcia których trzeba być
nadrządcą systemu, dodatkowo związane jest to z ustawianiem opcji protokołu
ICMP na poziomie IP a nie TCP (wiem - troszke nie precyzyjnie napisałem, ale
uogulniam teraz ;) chodzi dokładnie o ustawienie pola protokołu w nagłówku IP,
czyli w tym wypadku przypisania wartości 1 temu polu). No i korzystając z
gniazd surowych proces może odbierać i nadawać pakiety z polem protokołu
nieprzetwarzanym przez jądro.	Praktycznie gniazdo surowe daje możliwość wysyłania
własnych datagramów IP do sieci (własnych w sensie, że od podstaw samemu
budujemy datagram).

--
 | Mariusz 'Ma-rYu-sH' Witkowski | Founder of CHInc. & WT | Memeber of PSI |