problemy z klientami dhcp

Piotr Pawłow pp w siedziba.pl
Sob, 3 Sie 2002, 03:09:04 CEST

Witam,

Chciałem uruchomić konfigurację sieci po DHCP i natrafiłem na problemy. Pakiet
dhcp-client-3.0pl1-1 jest wogóle jakiś zwalony, przy starcie wypisuje:

/sbin/dhclient-script[25]: syntax error: `(' unexpected
eth0: not found

dhcpcd-1.3.22pl1-11 natomiast ma problemy ze startowaniem i zatrzymywaniem,
przy starcie krzyczy że "recvfrom: network is down", a przy zatrzymywaniu:

dhcpcd[1281]: dhcpRelease: sendto: Socket operation on non-socket
dhcpcd[1281]: arpRelease: sendto: Socket operation on non-socket
network: /sbin/ifdown Wylaczanie interfejsu eth0  succeeded
dhcpcd[1281]: terminating on signal 1
dhcpcd[1281]: dhcpStop: ioctl SIOCSIFADDR: Inappropriate ioctl for device
dhcpcd[1281]: dhcpStop: ioctl SIOCSIFFLAGS: Inappropriate ioctl for device

Poza tym że marudzi to działa, ale brzydko to wygląda :) Rozwiązałem w końcu
problem dodając "sleep 1" w /sbin/ifup przed startem, oraz w /sbin/ifdown po
zatrzymaniu dhcpcd. Czy to u wszystkich tak jest, czy tylko ja mam coś
zepsute? Pakiet rc-scripts mam w wersji 0.3.1-5.

Pozdrawiam,
--
 Piotr Pawłow
 mailto:pp w siedziba.pl | homepage: http://pp.siedziba.pl