instalacja

Radoslaw Zielinski radek w karnet.pl
Wto, 12 Lut 2002, 01:28:12 CET

Michal Moskal <malekith w pld.org.pl> [11-02-2002 15:00]:

Microsoftu; odłączyłem, na "t:" podziałało.

Jednak na problem z montowaniem CD nie ma to wpływu.  Zajrzałem jeszcze
raz do helpa spod <F1>, coby obejrzeć inne opcje.  Spróbowałem `serial';
tym razem przestał reagować już po linii "Uncompressing Linux... (...)".

Zachęcony tym (przynajmniej coś nowego), zacząłem wypróbowywać inne
opcje; kolejną była `pld batch'.  Tutaj też wywalił się na próbie
montowania CD, ale tym razem komunikat był obszerniejszy, więc zacząłem
go spisywać; może komuś z Was coś podpowie:

(...)
hdb: set_drive_speed_status: status=0x51 { DriveReady SeekComplete Error }
hdb: error=0xb4
hdb: ATAPI 48X CD-ROM drive, 128kB Cache, DMA
Uniform CD-Rom driver Revision: 3.11
    Mounting /dev/hdb on /src type iso9660

Było tam też IIRC coś o "timeout reading for DMA", ale przestałem się
temu przyglądać, bo CD w końcu (po dobrych kilku minutach) się zamontował,
a moją uwagę przykuło...

AAAAAAAAAAAAAAAAAA!

Nie napisaliście nic o tym, że domyślny `batch' kasuje wszystkie
partycje z /dev/hda (to bym przeżył), zakłada swoje i tworzy na nich
system plików...  Nie zdążyłem odłączyć zasilania.  Miałem fart, że
wymieniałem ostatnio dysk, a na starym zostały jeszcze wszystkie dane,
tak więc straciłem tylko (wrr) pocztę i pracę z ostatnich kilku dni.

> To Ty ciągle wiedziałeś i nic nie mówisz??? Zamorduje ;)
> Tosz to się do README na ftp kwalifikuje!

A to do helpa spod <F1> w instalatorze.

Uznałem w każdym razie, że skoro mam czysty dysk, to i nic do stracenia.
Udało mi się PLD jako-tako postawić.

Montowanie (przynajmniej mojego) CD to nie jest problem instalatora; to
problem z kernelem PLD.  Nadal, po zainstalowaniu dystrybucji, mam taki
sam objaw: przy pierwszym montowaniu od bootowania wszystko zwisa na kilka
minut, po czym montuje się normalnie; kolejne montowania idą od razu.

--
Radosław Zieliński <radek w karnet.pl>
[ GPG key: http://radek.karnet.pl/ ]