ncurses i xterm

Andrzej Szombierski qq w kuku.eu.org
Śro, 13 Lut 2002, 21:11:34 CET

Nie wiem czy to odpowiednie miejsce na moje pytanie, ale może ktoś się już
z tym spotkał.

Po zupgrade'owaniu ncurses i XFree (niestety zrobiłem to naraz więc nie
wiem po której stronie leży problem) programy napisane z wykorzystaniem
ncurses zaczęły dziwnie reagować w xtermie na klawisze F1-F4 (F5 i wyższe
są w porządku). Występuje to tylko w ręcznie kompilowanych programach
(np. vim z .rpm reaguje poprawnie). Moje programy (na pewno poprawne,
sprawdzałem nawet przykład z NCURSES-programming-howto) przy naciśnięciu
F1-F4 odbierają tylko pierwszy 'escape', a przy najbliższym naciśnięciu
klawisza pozostałą część sekwencji.

Nie ma żadnych problemów w innych x-terminalach, ani np. na screenie. Poza
tym po wpisaniu 'export TERM=xterm-xfree86' lub uruchomienia xterma -tn
xterm-xfree86 wszystko działa ok.

Andrzej Szombierski
anszom w v-lo.krakow.pl / qq w kuku.eu.org / anszom w klub.chip.pl