Moje boje z XFS

Roman Kolasiewicz rkolasiewicz w excellent.com.pl
Pią, 21 Cze 2002, 13:44:55 CEST

HA!

No i okazalo sie ze te boje nie istnialy, najlepsze ze nikt nie
wyprowadzil mnie z bledu odnosnie pobierania/ustawiania tych ACL'i na
XFS'ie komenda chacl :).

Okazalo sie ze w moim pospiechu nie zainstalowalem odpowiednich
narzedzi do obslugi acl'i na XFS'ie :). Z zaparciem prawdziwego
leszcza do upadlego probowalem uzywac narzedzi przeznaczonych dla
ext3, na szczescie w koncu rzucilem okiem na strone SGI i po
przeczytaniu dokumentacji dowiedzialem sie ze uzywam wlasnie zlych
narzedzi. Potem zawitalem na http://rpm.pbone.net i dziarsko znalazlem
paczke acl-2.0.9-1 w dists/nest/test, ktora po zainstalowaniu dziala
wysmienicie na dystrybucyjnym kernelu 2.4.18-0.2 :).

Teraz brakuje mi jeszcze jednego, zgodnie z manualem do ACL'i (man
acl) komendy ls/cp/mv powinny uwzgledniac ACL'e przy operacjach na
plikach w systemach ktore je supportuja. Jednak przeprowadzilem kilka
prostych testow z kolega i niestety nie zaobserwowalem tych zjawisk
:(. Moze przedstawie co robilismy i co chcielismy uzyskac.

   Mamy katalog /test ktory ustawione ma nastepujace ACL'e
   cd /test
   setfacl -m d:u::rwx /test
   setfacl -m d:g::rwx /test
   setfacl -m d:g:test:rx /test
   setfacl -m d:m::rw /test
   setfacl -m d:o::--- /test

   Teraz tworzymy sobie jakis plik i z uzytkownika, ktory jest
   wlascicielem tego pliku nadajemy mu jeszcze jednego acl'a poza tymi
   standardowymi:
   touch /test/aaa
   setfacl -m u:foo:rw /test/aaa

   Teraz z jeszcze innego uzytkownika (ani nie wlasciciela tego pliku,
   ani nie z uzytkownika foo) kopiujemy ten plik z zachowaniem
   wszystkich praw:
   cp -p /test/aaa /test/bbb

   No i teoretycznie wszystko powinno byc dobrze, ale niestety prawa
   do pliku /test/bbb sa niezupelnie takie, jakie byc powinny. Ladnie
   przepisywane sa prawa "default" pobierane z katalogu wyzszego rzedu
   (czyli z /test), nie ma mianowicie skopiowanych praw dla
   uzytkownika "foo".

   Teraz mam pytanko czy ja robie cos zle, czy tak ma byc, czy to
   jakis bug, czy tez brak odpowiednich wersji programow cp/ls/mv?

   [menta w veto test]$ rpm -q fileutils
   fileutils-4.1-11

Dzieki za odpowiedz!