ldap-howto ?

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Pią, 1 Mar 2002, 08:47:37 CET

On Thu, Feb 28, 2002 at 05:28:42PM +0100, Roman Niewiarowski wrote:

> Jak w temacie, poszukiwane zywe lub martwe :-)
> biega mi o przeniesienie passwd/shadow, aliases do ldap i pozniej uzywac
> ldap do autoryzacji na roznych serwerach :-)
> A moze jest jakies gotowe miedzymordzie ulatwiajace calosc (poza
> ldap-Migration-Tools)? :>
Kiedyś myślałem o czymś takim, ale doszedłem do wniosku że administracja
poprzez LDAP to coś, co każdy admin musi zorganizować prawie od zera
według własnych potrzeb. Po prostu możliwości są ogromne i zrobienie
uniwersalnego i przejżystego za razem systemu byłoby conajmniej trudne.

Jedyny problem, to dokumentacja do OpenLDAP. Jest po prostu beznadziejna
:-(

BTW. Ja właśnie pracuję (między innymi) nad interfejsem LDAP<->DHCP,
żeby wszystkie dane klientów, łącznie z adresami IP i MAC były w LDAP.
Prawdopodobnie tylko hasła będą gdzie indziej (w SASL). Ale będzie to
rozwiązanie bardzo "pod" moją firmę i raczej nie będę się tym dzielił.

Pozdrowienia,
        Jacek