drugi mikrofon

Tomek Grzejszczyk T.Grzejszczyk w elka.pw.edu.pl
Pon, 4 Lis 2002, 10:39:57 CET

Użytkownik Tomek Grzejszczyk napisał:

 > ----
 >     W katalogu /dev/sound pojawiają mi się nowe pliki dsp1 i mixer1. No
 > i co dalej? Chciałbym na przykład móc zmieniać głośność mikrofonu. Choć
 > na początek wystarczy mi, żebym mógł usłyszeć w głośnikach to co mówię
 > do mikrofonu.

	Jak zrobię:
cat /dev/sound/dsp1 > /dev/sound/dsp

to mogę się usłyszeć. Znalazłem też mixer (xmixer) w którym można podać
urządzenie miksujące.

	Jest jeszcze jeden problem. Jeśli uruchamiam
komputer z podłączoną już kamerą, to nie uruchamia mi się driver do
karty dźwiękowej. W czasie inicjalizacji systemu pokazuje się wiadomość:

ALSA driver already running			[PROBLEMY]

i jedyne co mam to obsługa przez alsę mikrofonu w kamerze. Nawet nie
tworzą się /dev/sound/dsp i /dev/sound/mixer.Próbowałem różnych
manipulacji z konfiguracją modułów do alsy, ale nic mi nie zadziałało.
Czy tak ma być, że urządzenia USB podłącza się dopiero po starcie
komputera? Może ktoś z działającym webcamem podeśle mi działającą
konfigurację alsy z modules.conf.

Dzięki,
Tomek Grzejszczyk