Postgresql i sortowanie 'po polsku'

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Czw, 3 Paź 2002, 10:34:20 CEST

On Thu, Oct 03, 2002 at 09:45:11AM +0200, Hubert depesz Lubaczewski wrote:
> ależ oczywiście. tyle tylko, że w/g mnie to nie ma najmniejszego sensu.
> po to biorę bazę z rpm'a aby po wykonaniu /etc/rc.d/init.d/postgresql
> init mieć *działającą* bazę. a ta wygenerowana przez pld.rpm nie jest
> działająca.
>
> jak mam sobie wszystko sam robić (chociażby to ustawiania locale) to
> wolę od razu użyć źródeł. przynajmniej nie będę miał takich śmiesznostek
> jak /usr/share/doc/postgre*/contrib/
> spakowane źródła, bez nadrzędnych makefile'ów. i po cholerę je dorzucać?

Ale ty naprawdę nie rozumiesz, że nie każdy rozumie "działająca baza"
tak jak ty? Nawet jeśli chodzi o ustawienie locale, to nie każdy
użytkownik PLD musi chcieć pl_PL. Obsługa kodowań/locale w Postgresql
jest chora, ale to nie nasza wina. I nie możemy z tego powodu wszystkich
użytkowników PLD zmuszać do używania polskiego sortowania.

Trzebaby zrobić bardziej intuicyjny sposób ustawiania locale dla
postgresql, ale nie możemy tego wymusić na sztywno. Tak samo jest
z używanym kodowaniem (ale to przynajmniej można ustawić osobno dla
każdej bazy).

Pozdrowienia,
	Jacek