bootowanie przez sieć

Tomek Grzejszczyk T.Grzejszczyk w elka.pw.edu.pl
Czw, 3 Paź 2002, 14:23:59 CEST

Cześć,
	Mam kartę 3c905CX-TXM i chciałbym zrobić sobie terminal, który bootwałby
się przez sieć z serwera. Poczytałem już sobie trochę opisów jak to się
robi i doszedłem do wniosku, że kiedy je pisano, to raczej nie znano
jeszcze takich kart jak moja. Mogę na niej ustawić, żeby sama poszukała
sobie adresu po DHCP, a następnie ściągnęła odpowiedni obraz przez tftp
i przekazała mu sterowanie. No i teraz pytanie: Jak zrobić obraż jądra,
który sobie na takim terminalu wystartuje po ściągnięciu.
-Czy musi mieć wkompilowane:
		-"IP: kernel level autoconfiguration"
		-"DHCP support"
	i jeśli chciałbym sobie zrobić główny system plików na serwerze:
		-"Root file system on NFS"
		-"NFS file system support"?

Czy po stworzeniu już odpowiedniego jądra należy je jeszcze czymś
potraktować (np.: mknbi)?

Czy da się zrobić takie initrd przez sieć, to znaczy, że z serwera
ściągane są oprócz jądra, także potrzebne moduły i jądro je już sobie
samo ładuje?

Ogólnie idea jest taka, żeby cała konfiguracja terminala siedziała sobie
na serwerze, a na dysku lokalnym ewentualnie jakieś dane i swap.

Dzięki,
Tomek Grzejszczyk