su

Śro, 9 Paź 2002, 12:04:26 CEST

On 9 Oct 2002, Arkadiusz Miskiewicz wrote:

> Jakie znów bezpieczeństwo? Na roota owszem ale nie na kazia.

Rozwiązaniem jest przejści na na su z shadow. Wtedy zamiast używać grupy
mozna będzie w /etc/suauth okrreślać kto i na jakich zasadach będzie mógł
korzystać z innych kont (na podobnych zasadach jak w sudo czyli że
przjeściu na inne konto może być bez hasła, z własnym hasłem lub z hasłem
konta na które się przechodzi).

Z drugiej strony dawanie użytkownikom dostepu do kilku kont z których to
oprócz własnego nie jest jakimś kontem służącycm do administrowaniem
czegoś a ejst zwykłym kontem innego użytkownika to kręcenie bata z pasku
na własny kark.

kloczek