drbd - ktoś używa?

hunter hunter w mimuw.edu.pl
Pią, 8 Sie 2003, 03:24:23 CEST

On Thu, Aug 07, 2003 at 10:48:20PM +0200, Michał Sutkowski wrote:

> I. Ma ktoś z was jakieś doświadczenia z drbd (RAID przez sieć)?
> Czytałem, że są problemy z XFS i drbd i to mi jest znane, a czy ktoś miał
> jakieś inne problemy z tym? Jakieś doświadczenia? opinie?

hm. Dedykowana nic 100 mbitów, hdd scsi, nie mieszać z raidem soft ani hard, bo sie
pi*****. Kabelek RS-232 między hostami.

> II. Replikował ktoś was bazy dannych PostgreSQL? Jaki sposób najlepszy (pytam,
> bo znalazłem kilka w internecie)? Ktoś miał jakieś doświadczenia w tej
> dziedzinie?

To jest wolne. Potwornie ślamazarne. Doprowadza do 2 krotnego zwolnienia operacji
rw na takim urządzeniu blokowym. Z bazą danych trzeba dodać opcje wypychania buforów
po _każdej_ kwerendzie zmieniającej dane, co _w_ _testach_ dawało mi 4-5 krotne
zwolnienie. Ale ani jednej transakcji nie udalo mi się 'zgubić', co najwyżej trzeba
było daj jej retry z poziomu aplikacji.

kd.