Wy?a?czanie komputera

Wieslaw Kierbedz sprawki w wp.pl
Czw, 14 Sie 2003, 11:21:43 CEST

Użytkownik grzes napisał:

>Ale kernel znajduje ACPI BIOS:
>[grzes w grzes grzes]$ dmesg | grep ACPI
> BIOS-e820: 000000000fff0000 - 000000000fff3000 (ACPI NVS)
> BIOS-e820: 000000000fff3000 - 0000000010000000 (ACPI data)
>ACPI: Core Subsystem version [20011018]
>ACPI: Subsystem enabled
>ACPI: Power Button (FF) found
>ACPI: Multiple power buttons detected, ignoring fixed-feature
>ACPI: Power Button (CM) found
>ACPI: Sleep Button (CM) found
>[grzes w grzes grzes]$
>
>Tylko halt, halt -p ani poweroff nie wyłącza kmputera...
>A kernel 2.4.20-9 ostatni od cieciwy(...)
> [...]
Zdaje mi się, że acpi nie daje się wyłączać i włączać. Jeśli jest
wkompilowane to jest i już :(.
Parę dni temu pisałem prośbę na listę, żeby ktoś mnie odesłał do
dokumentu, gdzie możnaby znaleźć jasny opis jak sterować acpi i apm.
I nikt nie odpowiedział. Mam wrażenie, że dostępne opcje dotyczą głównie
ustawień dla notebooków.
Akcje takie jak sleep podejmowane są na podstawie stanu baterii.
U mnie acpi komputer wyłączało dowolnymi komendami, a żeby sobie
uprościć i przejść na apm musiałem przekompilować kernela (czego nie
zalecam).
Być może jakaś opcja podawana do jądra przy starcie mogłaby to wyłączyć.
Pozostaje eksperymentowanie w biosie, jak ktoś już pisał.
Albo tak, żeby acpi działało jak trzeba, albo tak, żeby je wyłączyć i
żeby kernel go nie wykrywał.

--
Wiesław Kierbedź
gg  2128870