Monitor i DDC

grzes grzespt w pf.pl
Wto, 19 Sie 2003, 00:11:52 CEST

Mam monitor HP Ergo1280.
Karta to ATI Technologies Inc Radeon RV100 QY [Radeon 7000/VE]
Od jakiegoś czasu zaczął mi odstawiać takie szopki, że najpierw po
uruchamieniu komputera X-y odpalały się tylko 640x480.
W XFree.log.0 stało, że ddc ustaliło z monitorem tylko takie
rozdzielczości. Restart X-ów i było już dobrze.
Ale teraz to już całkiem się popsuło.
Bo za nic nie daje już uruchomić X-ów w wyższych rozdzielczościach.
Próbowałem wpisywać ręcznie Modeline dla monitora,
ale zawsze jest był uruchamiany moduł ddc który stwierdza,
że jedyna słuszna rozdzielczość to 640x480, i tyle.
Próbowałem wyłączyć ddc tzn. dodawać:
Option "NoDDC" "False"
Option "NoDDC1" "False"
Option "NoDDC2" "False"
Option "DDCMode" "False"
Ale zauważył tylko ostatnie ale chyba zlał to :-(
bo i tak sprawdzał co mu monitor odpowie.
Tak wogóle to coś się z tym monitorem dogaduje bo X -configure
wypisuje w XF86Config:
Section "Monitor"
        #DisplaySize      300   230     # mm
        Identifier   "Monitor0"
        VendorName   "HWP"
        ModelName    "b18"
        Option      "DPMS"
EndSection
Więc coś od tego monitora się dowiedział, chyba, że to nie to samo...
Reasumując, czy mogło coś w monitorze paść,
że nie można z  niego odczytać informacji ddc?
I co na to teraz poradzić?

--
Grzegorz Pietrzak - g r z e s p t at p f dot p l
Wszechwiedzą nikt nie grzeszy