kolorowanie wybranych wyrazów na wyjściu shella

Kamil Kosiński kosinskk w wsisiz.edu.pl
Pią, 22 Sie 2003, 09:33:51 CEST

Użytkownik Grzegorz Godlewski napisał:
> Wolałbym bym coś uniwersalnego. Grzebie przy różnych specach używających
> różnych kompilatorów, a słowka są te same. Trudno pogrzebie w colorgcc.

Jeśli wystarczy C i C++, to colorgcc się nada, a jeśli potrzeba Ci
czegoś do np. Perla, to jestem pewien, że w sieci się coś znajdzie.

> BTW. co powinienem wpisać do .bashrc, żeby wyjście było automagicznie
> przekierowane przez skrypcik? A fajnie by było gdyby skrypt znał jeszcze
> numer strumienia, to sobie tło dla stderr zmienie.
Jeśli dobrze zrozumiałem, to chodzi o to, żeby przy budowaniu rpma
komunikaty kompilatora były przepuszczane przez ten skrypt (czyt.
colorgcc). W takim wypadku u mnie wystarczyło utworzyć dodatkowe linki
do colorgcc, to znaczy:
/usr/local/bin/athlon-pld-linux-gcc -> /usr/bin/colorgcc
/usr/local/bin/athlon-pld-linux-g++ -> /usr/bin/colorgcc

A na wpis do .bashrc nie mam niestety pomysłu. Mam nadzieję, że to
wystarczy.

pozdrawiam
--
Kamil Kosiński  kosinskk w wsisiz.edu.pl
Każdy, kto kiedykolwiek zbudował jakieś "nowe niebo",