Qmail + Clamav

Wiktor R. Braun security w convector.com.pl
Pon, 25 Sie 2003, 10:06:57 CEST

Daniel Mróz napisał(a):
> Jedno pytanie: ufasz wewnetrznej sieci na tyle, zeby nie sprawdzac
> wychodzacych wiadomosci pod katem wystepowania wirusow? :)

A gdzie napisałem, że ufam ? To, że przepuszczam wewnątrz sieci bez
sprawdzania pod Linux'em Qmail+SpamAssasin (bez AV) nie oznacza, że
nie jest sprawdzana poczta pod kątem wirusów.

Jako wyjaśnienie dodam, że mam dwa Qmail'e zainstalowane pod Linux'em,
a dokładniejsze informacje zawarłem z 24.06.2003 w liście zatytułowanym:
"MIESO + SpamAssassin + QMail = duzy problem", na który nie otrzymałem
żadnej odpowiedzi, więc poradziłem sobie sam (xinetd).

Nie znalazłem kopii na http://lists.pld-linux.org/ :-(
Mimo, że otrzymałem ten list na moją skrzynkę...
Dlatego załączam go do tego listu.

PS: w schemacie ASCII popełniłem drobny błąd, bo zamiast [IN-1] powinno
być [IN-1] i [IN-2] skierowane do [IN*2]---[WS]... :-D

--
Pozdrawiam, Wiktor R. Braun