Odpowiedz na cinka.

Boski Cinek boski_cinek w o2.pl
Pon, 25 Sie 2003, 21:26:58 CEST

W odpowiedzi na twoja modlitwe skierowana do mnie dnia 08/25/2003 01:14 AM:
> ----- Forwarded message from Piotr Szymanski <djurban w gnu.univ.gda.pl> -----
>
> From: Piotr Szymanski <djurban w gnu.univ.gda.pl>
> To: maryush w pld-linux.org
> Subject: Odpowiedz na cinka.
> Date: Mon, 25 Aug 2003 01:01:06 +0200
>
> Hi,
> Boski Cinku: Zepsules. Nastepnym razem takie mejle slij na devel-pl, nie
> jestem zapisany na users-pl i nie bede sie zapisywal z braku czasu na
> czytanie mejli.

A ja sie raczej nie zapisze na devel-pl, bo wiekszosci mejli stamtad i
tak nie zrozumiem;-). A moze by tak cos pomiedzy? Jakis sposob kontaktu
userzy<--->developerzy?? Czy od tego jest feedback w pld-linux.org??

> Zgadzam sie, to jest z jednej strony chore popatrzmy na to tak:
> a.) przyczyny powstania dc
> - opoznianie wydania ac
> - beznadziejne ra do kitu
> - wyrazne zapotrzebowanie na nowe wersje
> - awersja ludzi do nesta
> b.) przyczyny wojny
> - brak kontroli ze strony PLD nad rozwojem DC. Ta kontrola jest konieczna
> jesli developerzy maja ja supportowac, nie mozna przeciez inaczej, takie sa
> standardy na calym swiecie. Co ciekawe zamiast sie dogadac o przekazanie
> kontroli to sie tylko klocono.

A nie mozna sie umowic, ze ci ktorzy robia DC po prostu nie nazywaja
tego czescia PLD i kazdy moze sobie instalowac, ale na wlasna reke i z
zastrzezeniem, z epo zainstalowaniu pakietow z DC traci "gwarancje" i
nie moze miec pretensji, ze cos w jego PLD nie dziala?

> Druga sprawa to taka ze spidi mial racje z jednym: ludzie z dc nie kiwneli
> palcem wtedy, kiedy mmazur lal 7poty na robienie builderow ac, zamiast tego
> stawiali sobie buildery dc.
>
> Nie jestem przeciw dc, ale mysle ze dc powinno zniknac po wydaniu ac, traktuje
> dc jako rozwiazanie dorazne na dzien dzisiejszy.

Z mojej strony wyglada to tak: fajnie by bylo gdyby ludzie od DC zajeli
sie robieniem "normalnego" PLD, ale jezeli nie maja ochoty, to niech
sobie robia swoje DC. Po prostu niech bedzie jasno wyznaczona ta granica
pomiedzy PLD i DC, a mysle, ze wszystko bedzie w porzadku.

> Pytanie zasadnicze, zrobisz? Sluchaj nie wiem czy wiesz, ale jest 40 paru
> developerow, ktorzy naprawde ciezko pracuja. Ja bede siedzia nad kde ac mimo,
> ze mam roboty od groma i ledwo znajduje czas na pld, nie mowiac juz o kde-
> i18n-pl, a koordynuje tlumaczenia do koffice 1.3. Jesli znajdziesz ludzi
> ktorzy sie tym zajma to ja z checia postaram sie dla ciebie o techncizne
> mozliwosci edycji pld-linux.org.

Jezeli chcesz moge sie zajac layout'em strony. Tyle, ze od razu mowie,
ze nie znam zadnych php'ow, java scriptow raczej nie uzywam. Slowem
czysty HTML+mapy obrazow. Moge zaprojektowac sama strone. Prace ktore
robilem (zreszta dla PLD) mozesz znalezc na kde-look.org (w szukaniu
wpisz jako tworce "boskicinek"). Jezeli sie podoba i wyrazicie chec, to
moge sie tym zajac.

> Jest automateusz w cvs bedzie w ac.

W takim razie bardzo sie ciesze.

> To ze jak wylaczysz arts aplikacje ktore z niego korzystaja sie wykrzyczaja to
> normalne zachowanie, nie masz wylaczac artsa w czasie dzialania kde.

Nie, to nie tak. Uruchamiam Mplayer'a z wyjsciem -ao arts i po
skonczeniu odtwarzania pliku zamiast normalnego "exit" dostaje segfault.
Podobnie w XMMS przy zmienianiu utworow cos sie pluje, ale na szczescie
sie nie wywala, tylko idzie dalej. A z ARTSem, to juz rozne rzeczy
cwiczylem:-D...dobrze, ze zrobili programik "artsdsp"

> O bardziej prodesktopowe nastaiwnie w pLD walcze juz od dawna, ale to jest
> znow kwestia rak do pracy, chcesz i umiesz zrob, ja np. nie mam casu choc
> umiem i chce. Mam pomysl na to jak moze wygladac np. isntalator graficzny,
> ale nie dam rady go napisac do czasu wydania ac.

To ja podobnie:-). Mam wizje jakby to moglo wygladac, ale nie umiem tego
robic (od pazdziernika zaczynam sie uczyc programowac:-D)

> Tak to jest potrzebne, mysle ze znajdzie sie na to czas w ac.

To bardzo dobrze. Jezeli mozna, to napisze, jakie, moim zdaniem, pakiety
powinny sie skladac na PLD Desktop.

> Jest pldconf. Mam w TODO do ac modul pldconf do KControl, wiekszosc rzeczy juz
> da sie ustawic z poziomu kde albo pldconf. Ac pod wzgledem konfiguratorow
> bedzie ok.

Widze, ze masz same dobre informacje:-). A kiedy bedzie AC;-) (wiem, nie
powinenem pytac:-D)

> W ac beda aktualizacje, chociazby dlatego ze bede mial prawa do psuzczania na
> buildery, a poza tym ra to byl niewypal, chwilowy, porazka. Nauczylismy sie
> na bledach, ra sie popsulo po tym jak kloczek zarzadzil mrozenie. Teraz
> sposob wydania bedzie inny.

Spokojnie, to dopiero 1.0 :-D. Daleko wam jeszcze do Mandrake i RH,
jezeli chodzi o numerowanie wersji ;-).

> Najpierw wydajmy ac.

Mozemy robic obie rzeczy na raz. Sa chetni?

> Nieprawda. Klotnie i burzliwe dyskusje prowadza do dorbych rozwiazan, pod
> warunkiem ze obie strony _chca_tego_rozwiazania_ i _sa_otwarte_na_dialog_.
> Pisalem o tym na pld-discuss-pl.

Nie zgadzam sie. Dyskusja owszem, ale klotnie, to zazwyczaj "wezcie
swoje zabawki i sp***, bo tak". Powoli sie to zaczelo robic wokol DC.

Ps. Moze dasz forwarda listow z tej dyskusji na pld-devel?

--
Amen
|3 0 $ |< !   < i N e |<
"Wielkie firmy niszcza; wolny wybór"