[PILNE!] Zwis kompa i problem z RAID-em - pilna pomoc potrzebna

Lukasz Masko masko w ipipan.waw.pl
Wto, 26 Sie 2003, 17:28:09 CEST

Po zwisie kompa podczas pracy mamy teraz problem z dyskami pracującymi w
RAID-0. Ponieważ nie dawalo sie ZUPEŁNIE nic sensownego z komputerem
zrobić (w tym dostać się po sieci) koputer został potraktowany "z palca".
Przy sprawdzaniu danych przy fsck-u (na ext2, tak, wiem, wiem) zatrzymał
się w pewnym miejscu. Podczas kolejnego wstawania niestety nie można
podmontować woluminu. dmesg wypisuje następujący komunikat:

md: autorun ...
md: considering hdc4 ...
md:  adding hdc4 ...
md:  adding hda4 ...
md: created md1
md: bind<hda4,1>
md: bind<hdc4,2>
md: running: <hdc4><hda4>
md: hdc4's event counter: 00000220
md: hda4's event counter: 00000222
md: superblock update time inconsistency -- using the most recent one
md: freshest: hda4
md: kicking non-fresh hdc4 from array!
md: unbind<hdc4,1>
md: export_rdev(hdc4)
md1: former device hdc4 is unavailable, removing from array!
md1: max total readahead window set to 496k
md1: 2 data-disks, max readahead per data-disk: 248k
md: m1, array needs 2 disks, has 1, aborting.
raid0: disks not ordered, aborting!
md: pers->run() failed ...
md :do_md_run() returned -22
md: md1 stopped.
md: unbind<hda4,0>
md: export_rdev(hda4)
md: ... autorun DONE

I tyle. Podobne informacje mam odnośnie md0, dlatego wypisałem tylko
jedno. I teraz tak. Czy jest jakiś sposób na wymuszenie zbudowania tego
RAID-a? Prawdopodobnie gdyby się udało podmountować ten wolumin, system
odtworzy potrzebne dane. Ale jak to zrobić? W manie to raidstart nie ma
żadnych opcji do wymuszania takich rzeczy.
Na tej partycji jest /usr, wiec nie jest to coś krytycznego, ale ponowna
instalacja wszystkiego w celu przywrócenia poprzedniego stanu byłaby
cokolwiek "upierdliwa", a na pewno czasochłonna.

Bardzo proszę o pomoc w tej sprawie.
--
Łukasz Maśko                                    ICQ:              146553537
Lukasz.Masko w ipipan.waw.pl                       GG:                2441498