Squid nim_ob_size - obserwacje

Zbyniu Krzystolik zbyniu w geocarbon.pl
Sob, 30 Sie 2003, 19:08:53 CEST

Mniej wiecej Tue, Aug 26, 2003 at 06:04:05PM +0200, zainteresowany Zbyniu Krzystolik rzekl:

> Nie nie wiem jak to się ma do rzeczywistości, bo zawsze używalem od 0kB,
> dziś wywaliłem spool i ustawiłem 1kB, zobaczymy co się stanie ;-)

Po jakiejś juz chwili działania squida można zaobserwować:

- bardzo wolno zapełnia się spool
- wymuszenie sćiagnięcia HITowalnych obiektów o pojemności 1GB
  spowodowało przyrost spoola o około 300MB
- część ludzi nie zauważyła róznicy, ale część tak - pogorszenie
  oczywiście

Wykonałem na tym systemie kontrolowany DoS: odpaliłem kilka tysięcy
wynajsowanych wgetów (-O /dev/null) i przy fs.file-max = 8k o
trzymywałem too many open files in system, ale przy fs.file-max = 16k
system walczył strasznie
2:01am  up 11:22,  3 users,  load average: 424.97, 298.90, 219.61
ale nie otwarł za wiele plików.

Łącze to dsl512, spool 2GB na reiserfs, cache_mem 26MB, celeron 600,
128RAM, dysk UDMA66

Coś jeszcze mogę testnąć? ktoś ma jakies pomysły? bo drażni mnie ta
ilość MISSów w logach i chcę włączyć 0kB z powrotem.

Aha hit ratio zarówno jedno jak i drugie są raczej kiepskie, ale do
końca spoola jeszcze daleko...

Wnioski jakie się cisną: jesli jest tak mała zajętość kesza i to
względnie duzymi plikami, to pewnie b. oszczędza to dysk, zwłazscza IDE.
Pewnie działanie jest zdecydowanie bardziej oszczędzające łącze, niż
zwiększająca prędkość ładowania stron.

Hmm, chyba o niczym nie zapomniałem

Zbyniu
--